NEDWORKS_AtWork_09-19_9I7A8552

PRIMEUR: Bloovi Me kiest voor nieuwe naam en aanpak

GENT – Na meer dan zeven jaar start Bloovi Me, specialist in rekrutering van digitale profielen, aan een nieuw hoofdstuk. Met NedWorks als nieuwe naam en brand brengt het bedrijf nu meer duidelijkheid in hun missie: de community van digitale professionals verbinden, inspireren en samen kansen creëren.

In 2012 richtte Camille Meert Bloovi Me op vanuit het geloof in de groeiende nood aan HR-dienstverlening in de digitale sector. Via een unieke samenwerking met het nieuws- en informatieplatform Bloovi ontstond Bloovi Me als pionier in België voor rekrutering binnen de digitale wereld. “Om echter duidelijkheid te scheppen rond ons eigen aanbod en positionering, kiezen we vanaf 1 oktober voor de nieuwe naam NedWorks.”

Van pionier tot marktleider

In die zeven jaar heeft Bloovi Me een stevige reputatie opgebouwd bij kandidaten en werkgevers. “In 2015 voelden we aan dat de markt aan maturiteit won en er kwamen enkele concurrenten bij”, zegt Camille Meert, oprichtster en Chief People Officer van NedWorks. “Opdat we onze pionierspositie zouden behouden, dienden we gestructureerd te groeien. Stephane Collignon kwam als partner aan boord en het aanbod breidde uit met onder andere project based staffing, de Digital Masters Academy, de digital assesment tool en tal van andere initiatieven.”

Deze strategische keuzes hebben ervoor gezorgd dat Bloovi Me uitgroeide tot marktleider. Intussen telt het bedrijf meer dan 82 digitale professionals waarvan een 50-tal externe consultants. De omzet verdubbelde jaar op jaar met vorig jaar een resultaat van 6 miljoen. “Nu zijn we klaar voor een nieuw hoofdstuk in ons groeiverhaal”, klinkt het.

Digital Talent Agency

Eén van de drijvende krachten achter deze verandering is Reinier Jonker. Hij werd anderhalf jaar geleden als COO aangetrokken om de toekomst van het bedrijf mee uit te tekenen.

Reinier Jonker: “Bloovi Me bestond uit heel wat verschillende initiatieven en had nood aan een duidelijker verhaal. We keerden daarom terug naar de vraag “Waarom bestaat Bloovi Me?”. We besloten dat we meer willen zijn dan een traditioneel rekruteringskantoor. NedWorks is een Digital Talent Agency dat zich richt op de community van digitale experten, op mensen die actief willen werken aan hun eigen evolutie.”

Alles behalve traditioneel

Ook voor bedrijven pakken ze het anders aan. “NedWorks bevindt zich op het snijvlak van Digital en HR. Een succesvol digitaal team bouwen bestaat vaak niet enkel meer uit het aanwerven van talent. Programma’s zoals employer branding, salaris benchmarking en het ontwikkelen van talent zijn cruciaal om succesvol te zijn in deze razendsnelle digitale revolutie. Wij combineren dus strategie met rekrutering en learning & development initiatieven en bouwen daarmee de digitale teams van de toekomst”, aldus Reinier.

“We hebben de voorbije jaren honderden bedrijven en digitale experten geholpen en dat zullen we in de toekomst blijven doen. Niet meer als Bloovi Me, maar als NedWorks”, besluit Camille.