1676-20177-img6034-caf8e82a06de7774

Pretpraters en House of Entertainment bundelen de krachten

AALST - Het ambitieuze Aalsterse House of Entertainment, bundelt voortaan de operationele krachten met Pretpraters uit Hove. Deze laatste wist zich op korte tijd te onderscheiden als theater- en tv-productiehuis, in comedy, formatontwikkeling en artiestenmanagement. Pieter Ramboer, CEO House of Entertainment: "De contacten over mogelijke samenwerkingen waren er al langer, maar door de beschikbare tijd die de coronapandemie de voorbije maanden (helaas) creëerde in de entertainmentwereld, werden de informele gesprekken steeds concreter en leidden ze tot deze spraakmakende synergie."

Het Aalsterse House of Entertainment legde, verstevigde en verankerde de voorbije jaren z’n fundamenten in de Vlaamse entertainmentwereld. Het organiseert in normale tijden jaarlijks een 100-tal eigen succesvolle evenementen (Snelle – Live in de Lotto Arena , Jan Smit – Live in het Sportpaleis, Festival van de Ambiance,  Adamo in Concert, Rob de Nijs – Voor het laatst (Sportpaleis)…) en behartigt ook de belangen van artiesten en personaliteiten als Ann Van Elsen, Snelle (Vlaanderen), Andy Peelman, Belle Perez, Bert Gabriëls, De Romeo’s, Ianthe Tavernier, Omdat Het Kan Soundsystem, Daniel Busser en Jérémie Vrielynck. De productie-afdeling biedt innovatieve oplossingen aan voor externe organisatoren en is inzetbaar voor de volledige of gedeeltelijke technische productie van events, concerten, party’s, bedrijfsfeesten, tv- en theaterproducties, beurzen, … Ook de communicatie-afdeling onderscheidt zich al jaren door het opzetten van creatieve promotie en marketingopdrachten voor externe klanten.

Het bedrijf kondigt nu aan nog voor einde dit jaar alle activiteiten onder eenzelfde overkoepelende entiteit onder te brengen met Pretpraters uit Hove. Johnny Quidé, gedelegeerd bestuurder Pretpraters, zal de verantwoordelijkheid opnemen over het audiovisuele en content departement, en gedelegeerd bestuurder worden van de nieuwe raad van bestuur. Hij behoudt ook de aansturing van de Nederlandse investeringen van Pretpraters, die volledig onafhankelijk van België zullen gaan opereren. Pieter Ramboer, huidig CEO House of Entertainment, zal ook als CEO verantwoordelijk zijn voor de leiding van het samengevoegde entertainmentbedrijf.

Van conculega’s tot partners

“De contacten zijn er al langer”, zo zegt Johnny Quidé, gedelegeerd bestuurder van Pretpraters. “Pieter Ramboer en ik kennen elkaar vanuit vroegere samenwerkingen en projecten in de entertainmentwereld al zowat 12 jaar. Onze beide bedrijven maakten de voorbije jaren een gelijkaardige evolutie door binnen de sector. Onze paden kruisten zich professioneel dus regelmatig, zonder dat we elkaar in de weg stonden of als concurrenten beschouwden, want we bespeelden grotendeels een ander, maar vooral complementair speelveld. Pretpraters ontwikkelde zich voornamelijk als creatief productiehuis voor theater en televisie, en focust op comedy en humor als rode draad binnen z’n activiteiten. House of Entertainment heeft z’n roots in de event- en muziekwereld, en evolueerde van daaruit. Pieter en ik hadden het eerder al wel eens gehad over de mogelijke optie van een structurele samenwerking tussen Pretpraters en House of Entertainment. Corona gaf ons nu de nodige tijd om dat echt concreet te bekijken en met succes.”

Pretpraters investeerde recent trouwens fors in de vestiging in Hove, waar naast de kantoorruimtes ook een state-of-the-art green key studio werd gebouwd, geschikt voor opnames van live streams, Webinars, podcasts, videoclips, multicam-shows, tv-programma’s en panelgesprekken. Ook het kantoor van House of Entertainment in Aalst blijft behouden. “Klanten kunnen voortaan op 2 adressen aankloppen als ze ons nodig hebben.”

Meer dan de som der delen

“Net als Johnny zie ik deze synergie als ééntje waar het samengaan echt meer oplevert dan puur de som der delen”, pikt CEO van House of Entertainment Pieter Ramboer in. “We brengen een uitzonderlijke verzameling aan creativiteit, vakkennis en ervaring in alle verschillende aspecten van entertainment samen onder één dak. Dit gaat binnen onze nieuwe structuur zorgen voor een creatieve kruisbestuiving, nieuwe inspiratie en impulsen bij onze werknemers, waar niet enkel onze eigen events, artiesten en personaliteiten die we begeleiden van gaan profiteren, maar zeker ook externe klanten die aankloppen bij House of Entertainment voor welk aspect dan ook binnen onze sector.”