CHILI1905ElectionsScreens

Politieke partijen wereldwijd kiezen voor CHILI publisher

AALST – Zondag mogen we opnieuw gaan stemmen. Met ook de Europese verkiezingen eind deze maand in het vooruitzicht schakelen politieke partijen overal in Europa een versnelling hoger. Voor hun verschillende campagnes gebruiken velen van hen CHILI publisher, de Belgische software voor de slimme creatie van artwork en marketingmateriaal.

De software is geïntegreerd in KADANZA, een door KAN design ontwikkeld platform voor ontwerpautomatisering, dat door tal van politieke partijen constant wordt gebruikt om artwork en marketingmateriaal te creëren. Eigenaar Nico Potvin legt uit: “Bijna alle Vlaamse politieke partijen vertrouwen op KADANZA om hun marketingactiviteiten vlot te laten verlopen. Ze werken er graag mee omdat het de merkconsistentie handhaaft en tegelijkertijd lokalisatie en aanpassingen op maat ondersteunt – allemaal belangrijke troeven die mogelijk zijn dankzij de integratie van CHILI publisher.”

Gebruiksvriendelijkheid is troef

Een van de Belgische politieke partijen die het grootste deel van haar materiaal in KADANZA creëert, is Open VLD. Communicatiemedewerkster Sarah Poppe zegt: “Het is erg gebruiksvriendelijk. De templates laten zien wat we wel en niet mogen veranderen. Dat maakt het voor iedereen gemakkelijk om het juiste materiaal te creëren en/of aan te passen wanneer we het nodig hebben. Je hebt geen ervaring of achtergrond in grafische vormgeving nodig. We kunnen snel, consistent en efficiënt communiceren met onze community.”

Wereldwijde belangstelling

Ook het buitenland lonkt voor CHILI publish. Zo werkt het bedrijf samen met talloze buitenlandse partijen in o.a. het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Australië. Kevin Goeminne, CEO van CHILI publish, concludeert: “Door te werken met slimme templates, kunnen mensen de merkrichtlijnen respecteren, de kans op menselijke fouten beperken en campagnes veel sneller lanceren. Dit is cruciaal voor partijen in verkiezingstijd. Dat wij dat mogelijk maken, heeft zich als een lopend vuurtje vanuit België naar andere landen verspreid. Nu worden we benaderd door politieke partijen van over heel Europa.”

CHILI publish, opgericht in 20120, heeft kantoren in België (Aalst), de Verenigde Staten (Chicago) en Singapore. Twee maanden geleden pompten de oorspronkelijke investeerders nog eens € 3,625 miljoen in het bedrijf. Hiermee zal Chili publish de omvang van de teams in België en de VS te verdubbelen tot 85 mensen.