Het mag duidelijk zijn: de voorbije twee jaar zijn consumenten steeds meer belang aan hun woning gaan hechten. De Belg bracht collectief meer tijd in eigen huis en tuin door omwille van reisbeperkingen, sluitingsuren en andere onzekerheden. Reisjes werden noodgedwongen uitgesteld waardoor de Belg het vakantiegenot dichter bij huis moest zoeken. Dat vaker thuis zijn heeft bij consumenten voor meer investeringen in het interieur en exterieur van hun woning gezorgd.
Om aan die trend tegemoet te komen, verandert de Belgische marktleider van naam naar Exterioo Tuinmeubelen. Exterioo brengt sinds deze week een uniek aanbod met kwalitatieve en personaliseerbare tuinmeubelen aan sterke prijzen. Het bedrijf kan daarbij teren op meer dan 20 jaar ervaring in de tuinmeubelenindustrie: het nieuwe merk huist immers onder moederbedrijf Beliving, dat ook gekend is van Juntoo, en Overstock Garden.
Die laatste vaart nu dus verder onder de nieuwe naam: Exterioo Tuinmeubelen en zal in heel België meteen zichtbaar zijn dankzij de 24 showrooms. Bovendien heeft Exterioo grote plannen en zal het merk de komende maanden ook een aantal nieuwe vestigingen openen.
Van concept store naar volwaardige keten
De meer opmerkzame consument had het al gezien: Exterioo opende het voorbije jaar reeds een aantal concept stores in onder meer Knokke, Oudenaarde en Hasselt. Zo kon de consument al een voorproefje krijgen van de nieuwe showrooms waarbij volop op ‘retail theatre’ wordt ingezet. De bedoeling is om de consument onder te dompelen in een ervaring die de zintuigen prikkelt en zin geeft om buiten te vertoeven.
Dominique Motte, CEO van Exterioo: “Dankzij de concept stores konden we onze klanten tijdens het afgelopen jaar al een sneak peek van het nieuwe winkelconcept geven. We zetten namelijk in op grotere showrooms van 2.000m2, een meer sfeervolle en inspirerende winkelindeling en echte ervaringen door de zintuigen van onze klanten te prikkelen met onder meer en een heuse stalenwand waarbij ze onze verschillende stoffen kunnen aanraken, voelen en vergelijken. Die unieke concept stores zullen nu een mooie aanvulling op onze bestaande vestigingen vormen, waardoor we meteen uit de startblokken kunnen schieten met wel 24 showrooms verspreid over heel België.”
Exterioo biedt een groot assortiment aan loungesets, ligstoelen, tuinstoelen, tafels en parasols in verschillende prijsklassen en stijlen. “Zo kan zowel de klant met een weelderige tuin als de klant met een klein balkon straks bij Exterioo zijn of haar gading vinden.”
Een breed aanbod, online en in de winkel
Naast de nieuwe showrooms komt Exterioo bovendien ook met een gloednieuwe website. Zo kunnen klanten vanuit het comfort van hun eigen woning het volledige assortiment van Exterioo raadplegen. Daarnaast vinden ze er ook inspiratie dankzij keuzewijzers en handige video’s met tips om hun aankopen te onderhouden of in te richten.
Thomas Vaarten, Director Marketing & Digital van Exterioo: “Met Exterioo trekken we net zoals met ons interieurmerk Juntoo volledig de kaart van de beleving. We rekenen op onze showrooms om klanten onze ruime keuze aan tuinmeubelen echt te laten ervaren en zich in te beelden hoe comfortabel zo een nieuwe loungeset in de eigen tuin wel niet zou zijn. Met onze complementaire en gebruiksvriendelijke website maken we het hen dan weer makkelijker dan ooit om hun aankopen tot in de kleinste details te regelen. Hoe de klant zijn aankoop ook wil doen, wij staan alvast te popelen om iedereen zowel in de winkel én online te verwelkomen.”
Geïnteresseerde klanten kunnen vanaf vandaag in heel België een bezoek brengen in een van de 24 gloednieuwe en vernieuwde Exterioo showrooms.