DEINZE – Wie onlangs de Tolpoortstraat in Deinze passeerde, heeft het misschien al opgemerkt. De kijketalage van optiek Lammerant is aangekleed met brildragende alpaca’s in kerstsfeer. “We nemen deel aan een internationale etalage wedstrijd uitgeschreven door brillenmerk Andy Wolf en gaan 200% voor de eerste plaats”, aldus zaakvoerder Lieven De Clercq.
De feestelijke etalage trok meteen de aandacht van passanten en velen waren benieuwd waarom optiek Lammerant alpacas en besneeuwde kerstbomen als setting gekozen heeft. “De nieuwste campagne van Andy Wolf heet “The nature of Andy Wolf”. Deze is gebaseerd op de rijke natuur van Oostenrijk, de thuisbasis van het brillenmerk. Deze etalage weerspiegelt de Andy Wolf sfeer en dit in een feestelijk jasje.” Het brillenmerk werd in 2006 opgericht door 3 vrienden en bestaat intussen uit een team van ruim 50 mensen. Het Oostenrijkse brillenmerk houdt praktisch alles zelf in handen en elke bril ondergaat maar liefst 90 stappen voor die bij optiek Lammerant in de rekken belandt.
Centrum Deinze in kerstsfeer
Deze wedstrijd is de ideale gelegenheid om met de kijketalage in de Tolpoortstraat het centrum van Deinze op te fleuren. De alpaca’s werden gestrikt door cadeauwinkel Zuskus. “Lokale winkel Zuskus was meteen enthousiast over het concept en heeft ons met veel plezier geholpen bij de zoektocht naar de mooiste etalagebeestjes.”
Volledig klaar voor de wedstrijd
Op 20 december maakt Andy Wolf bekend wie de wedstrijd heeft gewonnen. Wie benieuwd is naar de andere deelnemers kan deze volgen op instagram via #andywolfchristmas2019. “De 10 mooiste etalages vallen in de prijzen, maar ons doel is natuurlijk de hoofdprijs binnenhalen. De eerste prijs is namelijk een groot Andy Wolf-feest in de winkel. Zo kunnen onze klanten ook meevieren en de ontwerpers leren kennen.”