NGDATA, de in Gent ontstane specialist in oplossingen voor het beheer van klantenervaringen, mag zich de fier winnaar noemen van kondigde vorige week aan dat het een van de Cloudera Data Impact Awards in de wacht heeft gesleept in de categorie Customer Insights.
Lily Enterprise, het besturingssysteem voor klantenervaringen van NGDATA, biedt een combinatie van interactief beheer van big data, zelflerende technologie, real-timegedragsevaluatie en mogelijkheden om voorkeuren te ontdekken. Zo verandert het de manier waarop bedrijven hun data bekijken en interpreteren en inzichten in het gedrag van klanten verzamelen en gebruiken. Lily komt bovenop het Hadoop-platform van Cloudera en verwerkt alle datastromen in een eenduidig klantbeeld dat bestaat uit duizenden sectorspecifieke parameters, om zo een gedetailleerd profiel samen te stellen voor elke individuele klant. Op basis daarvan kunnen gebruikers leren uit het gedrag van hun klanten door voortdurend slim klanten-DNA op te bouwen, en gepersonaliseerde campagnes opzetten met uiterst gerichte productaanbiedingen en inhoud.
“Het is een hele eer dat het Amerikaanse Cloudera ons als winnaar van een Data Impact Award heeft gekozen,” zegt Steven Noels (foto), CTO van NGDATA. “Met Lily Enterprise willen we klanten vooral helpen om met big data echte waarde te creëren voor hun bedrijf, door analyses van alles wat te maken heeft met de klantenervaring te vertalen naar relevante acties. Bij ons ligt de nadruk heel duidelijk op het omzetten van inzichten in concrete, automatische acties. Met de steun van onze partner Cloudera, die ons product ondersteunt met een robuuste operationele omgeving, helpen we zo banken en mediabedrijven overal ter wereld om hun klantenervaringen en klanttevredenheid te verbeteren, klanten sterker aan zich te binden en hun winstmarges te vergroten.”
Alle genomineerden voor de Cloudera Data Impact Awards werden beoordeeld en kregen een score toegekend door een objectief panel van meer dan 30 juryleden. Deze opiniemakers op het gebied van databeheer en -analyse keken hoofdzakelijk naar vier aspecten: creativiteit, maturiteit, relevantie en resultaat. In de categorie Customer Insights was het vooral belangrijk dat de genomineerden in staat waren om datasilo’s te doorbreken om een volledig klantbeeld samen te stellen met het oog op een betere marketing, een sterkere klantenbinding en lager klantenverloop en/of actuele, gepersonaliseerde aanbevelingen.