GENT – De Nederlandse Sligro Food Group, met daarbij ook de Belgische horecagroothandel ISPC met vestiging in Gent, ziet haar omzet opnieuw toenemen. In 2018 bedroeg de omzet van de groep 2.346 miljoen euro, een toename van 9,6% ten opzichte van 2017. De autonome groei werd beïnvloed door een aantal technische posten. Hiervoor gecorrigeerd beliep de ‘overige’ autonome groei 3,1%.
Begin 2017 werd groothandel ISPC, dat food en non-food producten toelevert aan de horeca over heel België, verkocht aan het Nederlandse Sligro. ISPC beschikt over gecombineerde zelfbedienings- en bezorgvestigingen in Gent en Luik en sinds 2014 een groothandel in verse vis in Brussel. In Antwerpen staat de eerste vestiging van de nieuwe groothandelsformule Sligro-ISPC. De komende tijd zullen ISPC in Gent en Luik alsook nieuw te openen groothandels onder de naam Sligro-ISPC gaan opereren. Zij richten zich primair op de grootverbruiker- en overige horecamarkt.
In Nederland beliep de totale omzettoename 8,9%. Voor België kon het bedrijf zelfs een omzettoename van 14,3% optekenen. In de cijfers van Foodservice is het voorlopige netto omzet effect in december vanuit de samenwerkingsovereenkomst met Heineken en de overname van de Groothandelsactiviteiten van Heineken meegenomen.
Op 24 januari 2019, voor de opening van de beurs, publiceert Sligro Food Group haar volledige jaarresultaten.