OOSTERZELE/LEBBEKE – Afgelopen vrijdag maakten ook UNIZO Vlaams-Brabant & Brussel de laureaten bekend voor kmo van het Jaar, Beloftevolle kmo en Maakbedrijf. In de categorie Beloftevolle kmo van het Jaar kwam communicatiebureau All Colors of Communication als winnaar uit de bus. Een overwinning die ook in Oost-Vlaanderen gevierd mag worden. Het Brusselse bedrijf wordt namelijk mede bestuurd door de jonge Oost-Vlaamse ondernemers Kristof De Roeck en Laurens De Lanoeye.
All Colors of Communication is een communicatiebureau uit de groene ring rond Brussel. Het werd als bvba in 2014 opgericht. Met in-house expertise op vlak van public relations, marketing, digital marketing, branding en content richt het bureau zich tot B2B en B2C communicatie in drie sectoren: technologie, bouw en human resources. Vandaag wordt All Colors geleid door 3 directors die in 2018 via een MBO het bedrijf overnamen: Kristof De Roeck (Oosterzele), Elke De Ridder (Buggenhout) en Laurens De Lanoeye (Lebbeke).
Sterke groei door unieke waarden
“We zijn bijzonder trots op deze erkenning”, vertelt Managing Director Kristof De Roeck. “Uiteraard zijn omzet en winst belangrijk om van dit jonge verhaal een succes te maken. Maar daarnaast vinden we twee waarden nog belangrijker: personeels- en klantentrouw. Wij gaan daarbij niet voor het snelle gewin, maar kiezen voor een relatie op lange termijn en streven naar customer intimicy.”
Het bureau telt vandaag een dertigtal medewerkers wat een stevige aangroei betekent: +42,4% in de voorbije drie jaar. Ook de omzetcijfers van All Colors of Communication klommen in dezelfde periode snel, mede door de overname van branding agency Starss/Favorite! in Temse en door de integratie van de knowhow en activiteiten van het Brusselse PR-bureau Blue Chili.
Pedal to the metal
Het succes van All Colors is helemaal te danken aan een sterk team. “Bij ondernemen ligt de focus heel vaak enkel op innovatie en groei”, geeft Laurens De Lanoeye, Marketing Director en mede-eigenaar, aan. “In een wereld waar creativiteit belangrijk is, proberen wij ook enorm te investeren in een aangename werkomgeving. Mensen moeten zich goed voelen op de werkvloer én daarbuiten. Ze hebben inspraak in waar we met ons bedrijf heen gaan én voeren het bovendien ook mee uit. Door iedereen hierin te betrekken slagen wij erin om te groeien aan een kruissnelheid binnen een 9 to 5 werkregime.”
Nationale verkiezing
Door in de regio Vlaams-Brabant en Brussel verkozen te zijn als meest beloftevolle kmo van het Jaar, stoot All Colors of Communication samen met de laureaten uit de andere categorieën en provincies door naar de nationale finale op 4 december. De bekendmaking zal plaatsvinden tijdens het UNIZO TopSeminar op woensdag 4 december in het ICC Gent.
Stemmen op zowel All Colors of Communication als de verschillende Oost-Vlaamse laureaten kan via https://www.unizokmovanhetjaar.be/finalisten.