processed-98128ec3-8057-4aeb-8bca-a7248b752940_tF7uvq2Y

Oost-Vlaamse Jonge Ondernemer van het Jaar wil “miljoen gezonde werkpauzes realiseren”

WORTEGEM-PETEGEM - De Gentenaar Kevin Ringoot van JustBite mocht gisteravond de JCI Award Oost-Vlaamse Jonge Ondernemer 2022 ontvangen. De hoofdzetel van Willy Naessens in Wortegem-Petegem vormde gisterenavond het decor van de uitreiking. JCI beloont op die manier de meest beloftevolle jonge ondernemer uit de provincie. 

Kevin Ringoot haalde het van twee andere straffe kandidaten: Audry Vanderstraeten van Digital Leader en Hendrik Vernaeve van De Korpus. Als overwinnaar voor Oost-Vlaanderen zal hij de provincie vertegenwoordigen tijdens de overkoepelende Vlaamse finale op donderdagavond 19 mei 2022 te Ronse.

LEES OOK. Nico Goossens is dé Jonge Ondernemer van Antwerpen: “Deze prijs is voor het hele team”.

Als fervent duursporter met een grote passie voor gezonde voeding merkte de jonge ondernemer op dat veel zogenaamde ‘gezonde’ tussendoortjes op de markt toch vaak veel suikers, vetten of andere toevoegingen bevatten. Met JustBite wil hij daar verandering in brengen.

“Elke verandering gebeurt met een kleine stap, of in ons geval een kleine hap”

“We bieden een alternatief voor de suiker -en vetrijke snacks op kantoor”, legt Kevin uit. “Het gaat dan om tussendoortjes op basis van pitten, noten, zaden, gedroogde vruchten, quinoa en haver. We doen dat op basis van het smaakprofiel dat een bedrijf zelf opstelt. Onze focus ligt op B2B omdat we daar de meeste impact kunnen hebben. Daarnaast zijn we ook actief via evenementen en groothandel.”

 

JustBite-founders Kevin Ringoot en Aitor Somers.

De ondernemer wist de jury vooral te overtuigen met de missie van zijn bedrijf. “We willen van gezond snacken een wereldwijde evidentie maken”, vertelt hij. “Elke verandering gebeurt met een kleine stap, of in ons geval een kleine hap. We letten op de ingrediënten die we gebruiken, maar ook op de smaak en de textuur. Want als het niet lekker is, krijg je mensen niet mee.”

“We willen vooral maatschappelijk relevant blijven”

“Op verschillende kantoren nemen mensen vandaag al de tijd om kort te pauzeren met een van onze snacks. Dit jaar willen we een miljoen van zo’n momenten realiseren. Binnen vijf jaar mogen dat er 25 miljoen zijn. We zijn momenteel al een referentie in de Benelux, maar willen onze horizon verbreden naar heel Europa. Winst maken en groeien is belangrijk – uiteraard – maar we willen vooral maatschappelijk relevant blijven.”

“Doe de dingen met passie, of doe ze niet”

Tenslotte heeft Kevin als dé Oost-Vlaamse jonge ondernemer enkele tips voor anderen in het vak. “Doe de dingen met passie, of doe ze niet. Want ondernemen is vallen en opstaan, en dat vereist weerbaarheid en toewijding. Je moet als ondernemer ook elke dag willen bijleren, want de wereld draait steeds sneller.”