Think-Pink, de organisatie die zich inzet om te sensibiliseren rond borstkanker en die ook erg actief is rond de zorg en nazorg van patiënten, blijft hard aan de weg timmeren. Er komen ook steeds meer projecten in samenwerking met de individuele borstklinieken in beeld Think-Pink treedt ook op als vertegenwoordigende organisatie voor borstkankerpatiënten. Sinds september voert de organisatie ook eigen wetenschappelijk onderzoek. Ook in de toekomst blijft Think-Pink trouw aan het principe om geen overheidssubsidies te ontvangen en niet in zee te gaan met farmaceutische bedrijven. Dat betekent wel dat alle acties die voor financiële steun kunnen zorgen zeer gesmaakt worden.
Meer dan 50 Oost-Vlaamse bakkers verkochten in oktober 2014 borstengebakjes om aandacht te vragen voor borstkanker en tijdige screening. Het initiatief voor deze actie werd genomen door de bakkersfederatie die aan de deelnemende bakkers ook het recept leverde voor het frivole framboosje. Per verkocht gebakje gaat er 50 cent naar de strijd tegen borstkanker.
Tijdens een evenement in Oudegem werd op 13 januari bekendgemaakt dat de verkoop van 5.537 gebakjes goed was voor een bedrag van 2.768 euro dat de bakkers aan Think-Pink schonken.
“Dat bedrag is natuurlijk mooi meegenomen”, zegt Jürgen Vanpraet, verantwoordelijke externe relaties bij Think-Pink, “maar het initiatief van de Oost-Vlaamse bakkers vormde ook een bijzonder originele invalshoek om in Oost-Vlaanderen voor extra sensibilisering te zorgen rond borstkanker.