Nele Content omschrijft haar eigen schoenen als ‘ultravrouwelijk, subtiel en toch opvallend’. De 35-jarige uit Ronse startte in 2014, na zes jaar ervaring opdoen als designer voor verschillende schoenenmerken, met haar eigen merk.
“Atelier Content weerspiegelt mijn eigen smaak en wat ik wil dragen. Ik laat me inspireren door alles wat er rondom mij gebeurt. Daarbij sluit ik geen compromissen; ik ontwerp alleen schoenen die voor mezelf goed aanvoelen”, vertelt ze. Het resultaat is een pittige collectie moderne vrouwenschoenen voor elke gelegenheid. Stuk voor stuk modellen die een krachtig accent aan de outfit toevoegen.
Het ontwerp gebeurt in België, de productie laat ze uitvoeren bij twee familiebedrijfjes in Italië. De schoenen waren tot nu toe te vinden in een 30-tal verkooppunten en te verkrijgen via de webshop. Begin deze maand kwam daar voor het eerst een eigen flagship store bij in een groot lichtrijk pand in de Brabantdam. Naast de volledige collectie van Atelier Content en de trouwcollectie ‘Moments by Content’ kan je er ook enkele Belgische handtasmerken ontdekken.
“Het stond niet concreet op de planning om een eigen flagship te openen in 2021, maar de voorbije maanden vielen de puzzelstukjes in elkaar”, vertelt Nele. “Door de lockdown zijn we een eigen webshop gestart. Een fysieke winkel was een logische volgende stap. Schoenen zijn bij uitstek modeaccessoires die mensen willen zien, voelen en passen. In Gent was er veel vraag naar een plek waar alle schoenen samen te zien en te koop zijn. Het wordt echt een plaats die Atelier Content ademt.”