GENT – In 2008 lanceerden Bruno Seys en Filip Vandewiele van creatief collectief What’s in a name? de online shop Aaitski!: aaibare T-shirts, hoodies, babyspullen, hondenjassen en onderbroeken voor grote en kleine kinderen. Aan deze zelf geïllustreerde en manueel in België gezeefdrukte collectie, voegen ze nu een duurzaam mondmasker toe. De kapjes zijn herbruikbaar, voorzien van een filter en leuke print en kregen de passende naam Ninjamaski mee.
Van ‘Afroboy’ over ‘Pussy Catsy’ tot ‘Bulldowzah’: de ontwerpen van de online shop Aaitski! zijn allemaal in huis geconcipieerd, zelf geïllustreerd en worden stuk voor stuk manueel gezeefdrukt in België. De recentste worp van Aaitski! is het Ninjamaski!, een duurzaam mondmasker met de passende print van ‘Ninjaboy’ op. De kapjes zijn herbruikbaar, voorzien van een filter én 100% Belgisch (er is met andere woorden geen invoer vanuit het buitenland).
Bestellen kan eenvoudig via de webshop: www.aaitski.com/product/mouth-mask-ninjaboy/
Gepersonaliseerde geschenkjes
Bruno Seys en Filip Vandewiele vormen de creatieve hoofden van communicatiecollectief What’s in a name?, hebben een tikibar in Gent (Dok Noord) en brachten in het verleden ook al een eigen single uit onder het pseudoniem ‘The Fresh Cocques’.
“We zien dit project als een extra manier om creatief van katoen te geven”, klinkt het. “Door de coronamaatregelen is onze b2b-tikibar bovendien al geruime tijd gesloten. We stuurden onze dierbare klanten daarom een gespersonaliseerde fles drank (gin, rum, vodka, whisky, bier, …) toe. Elke fles werd op een originele manier in hun huisstijl gegoten met telkens een knipoog naar het merk, het bureau of de organisatie. Met deze actie willen we hen uitnodigen om na de lockdown even samen te klinken, want de ervaring leert: e-peritieven is toch niet hetzelfde…”