thumbnail_image003 (1)

Online reisgids Belvicci schakelt versnelling hoger

NAZARETH – Belvicci.com is een online, Engelstalige reisgids voor iedere toerist die in/naar Europa wil reizen en kwalitatieve informatie wil bekomen om zijn reis voor te bereiden. Met Belvicci.com wordt tevens een medium ontwikkeld voor zowel lokale zaken als grootte bedrijven die een internationaal publiek willen bereiken. Het bedrijf schakelt nu een versnelling hoger met onder andere een meertalige website en een applicatie voor de smartphone. 

Het idee ontstond al in 1997 door André Willems, maar de huidige website is pas sinds 2018 up and running. De gids van Belvicci wordt gecoördineerd met een eigen puntensysteem en een heleboel algoritmes. De informatie wordt bovendien ieder jaar geüpdatet en is gratis beschikbaar voor bezoekers van de website. Lokale handelaars met een te lage score om in de gids te staan, kunnen aan de hand van aangekochte banners en sponsored content toch op de website verschijnen en voor meer zichtbaarheid van hun zaak zorgen bij het juiste doelpubliek.

Meerwaarde creëren

CEO Willem DE Nolf: “We richten ons met Belvicci op toeristen die lokaal meerwaarde creëren. Lees: geen rugzaktoeristen die hun voedsel in supermarkten gaan kopen, maar mensen met voldoende middelen om de oversteek naar Europa te maken en hier de beste plekjes te komen ontdekken. We zijn geen telefoonboek à la Tripadvisor waar mensen zomaar hun niet-professionele mening kunnen geven, noch een boeking site. Wij voorzien, voor een vast bedrag per maand, boekingsknoppen die leiden naar de boekingssoftware van betreffend etablissement. Zo ondersteunen wij lokale handelaars, zonder dat zij per reservatie moeten betalen, en zorgen voor extra visibiliteit.”

In cijfers

Belvicci biedt maar liefst 8.000 bezienswaardigheden, 5.600 hotels, 12.000 restaurants (waarvan 140 in de regio rond Gent) en 3.600 ontspannings- of sportmogelijkheden aan in meer dan 130 regio’s. “Onze informatie is op dit ogenblik meer up to date dan al onze concurrentie,” meent De Nolf, “hoewel we zelfs niet echt van concurrentie kunnen spreken. Enkel de Michelin gids komt in de buurt van ons concept.”

Verandering op til

Onder leiding van CEO Willem De Nolf staan er een heleboel vernieuwingen klaar. Zo komt er een volledige E-boetiek sectie met het beste wat Europa te bieden heeft. De website, die voorlopig enkel in het Engels te raadplegen is, zal ook vertaald worden. “In eerste instantie kozen we voor Aziatische talen, later zullen hier ook nog Europese aan toegevoegd worden. Ook de look en feel van de website zal nog serieuze aanpassingen ondergaan”, geeft De Nolf nog mee.