GENT – In het boek Belgium’s Cutting Edge Entrepreneurs zet Eric Kenis 46 Belgische ondernemers in de spotlight, waarvan 22 Oost-Vlaamse kleppers. Moovly is een online SaaS-platform waarmee iedereen rijke multimedia-inhoud kan maken, meer bepaald video’s en presentaties. Het platform wordt voornamelijk gebruikt voor marketingdoeleinden, zoals promoties, reclame en explainer video’s, hoewel het ook erg populair is in de academische wereld. Een interview met oprichter Brendon Grunewald.
We zijn trots op de veelzijdigheid aan functies en het enorme (meer 200 miljoen) aantal digitale assets dat in ons platform is ingebed, evenals het gebruiksgemak. Iedereen met een beetje creativiteit kan een video maken die eruit ziet alsof deze is gemaakt door een professioneel bureau met behulp van onze Studio-editor, of kan video’s massaal aanpassen en personaliseren met behulp van onze API- en Video Automator-technologie.
We hebben momenteel 17 mensen in 2 kantoren in dienst, na onlangs het marketing- en verkoopteam te hebben verdubbeld. Vorig jaar hebben we 2 mensen aangenomen, die als enige doel hebben onze klanten te helpen meer succesvol te worden in het gebruik van ons product. We hebben een aanzienlijke groei gezien in onze jaarlijkse abonnees ten opzichte van onze maandelijkse abonnees, wat aangeeft dat gebruikers vertrouwen hebben in ons productaanbod. Moovly is een beursgenoteerd bedrijf in Toronto, New York en Frankfurt, en onze financiële resultaten zijn online te vinden.
Video democratiseren
In 2011 raakte ik actief betrokken bij Instruxion – een communicatiebureau dat werd opgericht door mijn Moovly Co-Founder, waarin ik in 2007 investeerde als een business angel. De hoofdactiviteit van Instruxion was het maken van video’s voor grote multinationale bedrijven in een breed scala van industrieën. We merkten dat veel KMO’s hun weg naar ons vonden omdat ze op zoek waren naar een promotionele- of verklarende video. Helaas is complexe en op maat gemaakte inhoud duur, met video’s variërend in de duizenden of tienduizenden euro’s. Het deed ons pijn om veel vaker ‘nee’ te moeten zeggen dan we ‘ja’ konden zeggen, en dus werd het idee voor Moovly geboren.
Onze missie is de creatie van boeiende video-inhoud betaalbaar en intuïtief te maken. We willen dit doen door een tool te bieden die eenvoudig te gebruiken is door een leek, maar toch een high-end video maakt. Onze grootste uitdaging is om mensen een video te laten maken die eruitziet alsof deze door een bureau is gemaakt voor slechts 300 euro.
Klantensucces
Het verlichten van de stijle leercurve is één ding, maar om Moovly door het grote publiek te laten overnemen, moesten we leren wat mensen ertoe aanzet om onze tool te gebruiken. Ik herinner me een man die Moovly een maand lang had, zonder er actief gebruik van te maken. Hij sleutelde er niet eens aan. Pas toen hij bij een van onze webinars kwam, was hij overtuigd van de mogelijkheden. Slechts een korte tijd later verkocht hij zijn eerste video. Dit was minder een kwestie van hoe, maar eerder waarom Moovly te gebruiken.
Sindsdien is aandacht voor klantensucces een van onze belangrijkste uitgangspunten geworden. We hebben zelfs twee extra mensen aangenomen om zich exclusief te richten op het succes van de klant. We willen niet alleen weten hoe we mensen kunnen aantrekken en overhalen ons product te gebruiken, we streven ernaar ze eveneens zo succesvol mogelijk te maken. We gebruiken hiervoor instructievideo’s, webinars en persoonlijke ondersteuning om hun succes, en bijgevolg ook dan van ons, te boosten.
…
Lees het vervolg van dit interview in het boek ‘Belgium’s Cutting Edge Entrepreneurs’ van Eric Kenis. De vorige artikels uit de reeks gemist? Ontdek hier alle interviews.