bruidskledij

Onderneemster gooit het roer om en mikt enkel nog op bruidskledij

Just-Perfection-2De Gentse onderneemster met Turkse roots Figen Colaker opende in de lente van vorig jaar in Drongen de nieuwe modezaak Figen die zich specialiseerde in bruids- en suitekledij en in casual kleding. De jonge onderneemster, die altijd veel met mode is bezig geweest en vaak complimenten kreeg over haar eigen kledingstijl,  maakte zo haar lang gekoesterde droom waar.

Ze gaf haar job als coördinator van een sociaal secretariaat op en ging op zoek naar naar geschikte leveranciers. Na een aantal keer over en weer vliegen naar Turkije had ze die gevonden. Dat was het moment om definitief haar ontslag te geven bij haar werkgever en op zoek te gaan naar een geschikt pand. Dat vond ze uiteindelijk in de vroegere showroom van een Peugeotgarage in Drongen. “Ik kan hier uiteraard niet op dezelfde “traffic building” rekenen als in het stadscentrum, maar ik zie het dan maar als mijn grote uitdaging om er toch voor te zorgen dat de klanten hun weg naar hier vinden”verklaarde ze toen aan madeinoostvlaanderen.

Anderhalf jaar na de start, heeft ze ondervonden dat dit niet altijd even gemakkelijk is. “Ik heb vooral moeten vaststellen dat de combinatie van bruids- en suitekledij en casual kleding niet evident is. Ik heb nu beslist om me enkel en alleen nog op bruidskledij te richten.  Op 29 september organiseer ik een evenement waarvoor al een dertigtal bruidjes en hun toekomstige echtgenoten zich hebben ingeschreven. Ik zal zelf de nieuwe bruidsjurken voor 2017 voorstellen. Maar ik heb het zo geregeld dat ik voor die avond samenwerk met andere lokale ondernemers zoals Juwelier Moens, fotograaf KenCha, Tafelsfeer.be, Florist Carmen Lucia en Kapsalon Jill. We gaan de toekomsite bruidjes ook een goodiebag meegeven zodat ze tips en trics vinden over feestzalen, staaltjes met beautyproducten, een toilettasje en diverse kortingbonnen. Kortom we creëren een avond vol beleving om ons echt als dé specialist in trouwkleding te profileren.”

Figen Colaker bewijst op die manier alvast dat ook retailers het nieuwe samenwerken kunnen omarmen.