thumbnail_OLYMPUSmobility_1200x627px-3

Olympus Mobility breidt aanbod uit voor post-corona tijdperk

GENT – Het Gentse Olympus Mobility biedt een mobiliteitsapp aan voor bedrijven die een flexibele oplossing willen voor hun werknemers. Met de Olympus app krijg je digitaal toegang tot zowel openbaar vervoer, gedeeld vervoer als parkeermogelijkheden. Samen met allerlei partners werkt de start-up, ontstaan in 2015, nu volop verder om zijn aanbod uit te breiden en zo in te spelen op de nieuwe verwachtingen van de consument post corona.

“Wij bieden mobility-as-a-service”, zegt Bert Van Molle van Olympus Mobility. “We bundelen verschillende mobiliteitsoplossingen en bieden deze aan via 1 handige app. Zo kan je digitaal tickets kopen van de vier grote openbare vervoersmaatschappijen die ons land telt, maar ook een deelfiets gebruiken van Velo, Bluebike en Mobit Deelfietsen. Recent voegden we ook Swapfiets toe aan ons aanbod. Daarnaast zijn de deelwagens van Cambio handig te boeken via ons systeem en bieden we twee parkeeroplossingen aan via 4411-straatparkeren en de B-parkings aan de stations.”

Tijdswinst

“De werknemer krijgt van zijn werkgever een budget ter beschikking gesteld dat hij kan besteden zoals hij zelf wil via onze app. Ook de eigen privébankkaart kan gelinkt worden voor verplaatsingen in het weekend”, vervolgt Bert. “Het grote voordeel is tijdswinst. Gebruikers van onze app hoeven zich niet langer te verplaatsen naar een automaat voor het betalen van hun parkeerticket of de aankoop van een trein- of busticket. Alles gebeurt digitaal in de app.”

Ook de werkgever boekt heel wat administratieve tijdswinst. Geen gedoe meer met bonnetjes. Alle kosten komen samen op één overzichtelijke factuur.

Partners

Eén van de partners waar Olympus Moblity sinds kort mee samenwerkt is Payflip, dat recent bij ons verscheen als Starter van de week. Payflip verzorgt de fiscale en juridische omkadering van het mobliteitsbudget. “Millennials willen niet meer voor elke verplaatsing in een bedrijfswagen geduwd worden, maar de keuze hebben uit flexibele mobiliteitsoplossingen en als het kan deze ook het liefst digitaal reserveren of betalen. Samen met Payflip helpen we KMO’s om dit op een fiscaal interessante manier aan te bieden aan hun medewerkers.”

Nieuwe verwachtingen post corona

Verder werkt Olympus Mobility aan zijn aanbod om in te spelen op de nieuwe verwachtingen van de consument post corona. Via enkele corona-acties, die ze in blogartikels uiteenzetten, reageren ze als onderneming op de coronacrisis. “Het veiligheidsgevoel primeert en daarom zijn veel mensen geneigd om naar een vorm van individueel transport te grijpen en zo de drukte te spreiden. We spelen hier zo veel mogelijk op in en zijn bijvoorbeeld een samenwerking met Swapfiets aangegaan, maar ook elektrische steps staan op het programma. Hierover kunnen we helaas nog niet veel kwijt”, besluit Bert veelbelovend.