Dear digital werd opgericht in 2020 door Niels Desot en telt intussen al veertig medewerkers. Een indrukwekkend traject dat de onderneming voornamelijk realiseerde door te focussen op Shopify en Odoo. Het geloof in het potentieel van deze platformen is groot bij het Gents bedrijf.
Odoo werd als eerste Waalse unicorn midden vorig jaar nog gewaardeerd op bijna 4 miljard. Door de technische kennis van het Mainframe Monkey te integreren in de eigen organisatiestructuur, profileert dear digital zich als partner voor het groeiende aantal organisaties die op de Odoo-kar springen.
“Beide technologieën waren vijf jaar geleden nog tools voor kleinere bedrijven, maar worden nu aanzien als marktleiders in het kmo-segment. Zowel Shopify als Odoo maken een enorme evolutie door”, zegt Niels Desot. “Sinds Odoo eind 2022 een nieuwe pricing introduceerde nam de groei exponentieel toe. Bovendien worden continu nieuwe functies uitgebracht. Hierdoor staan Shopify en Odoo steeds meer op de radar van grotere organisaties.”
Odoo Hero Award
Om beter te kunnen inspelen op het succes van deze technologieën en de verschuiving naar ondersteuning voor grotere klanten, neemt het nu Mainframe Monkey over. De onderneming van Yenthe Van Ginneken is een belangrijke speler in de Odoo-community. Yenthe mocht al de Odoo Hero Award en Worldwide Best Contributor Award in ontvangst nemen.
“Ik wou de krachten bundelen met dear digital omdat we nu vanuit een team met meerdere vennoten een stuk sterker staan in de markt”, vertelt Yenthe. “Daarnaast vinden we bij dear digital ontzorging op het vlak van onder meer HR, finance en marketing zodat we als team volledig kunnen focussen op de ontwikkeling van onze technische capaciteiten.” Yenthe Van Ginneken blijft dus aan boord en zal binnen de nieuwe organisatie vanuit zijn technische kennis een belangrijke rol vervullen.