Met een omzetgroei van 9.859% in de afgelopen vier jaar behaalde o2o niet alleen de eerste plaats in de algemene Fast 50-ranking, maar kreeg het ook de award voor het snelst groeiende bedrijf in de categorie Mobiliteit.
De missie van o2o is om zoveel mogelijk mensen op de fiets te krijgen en ze te laten proeven van het gemak en het plezier dat de tweewieler met zich meebrengt. Dit doen ze door een actieve fietscultuur te stimuleren en HR-teams en werknemers aan te steken met het fietsvirus. Door hun intelligente fietsleasing willen ze alle mogelijke hinderpalen verwijderen om zo de perfecte fiets te kiezen, zodat de gebruiker de voordelen, vrijheid en vreugde van zorgeloos fietsen kan ervaren zonder gedoe of complicaties.
Wim Flore, CEO van o2o: “We zijn erg blij. Deze prijs is het resultaat van het toegewijde werk van het hele o2o team en iedereen die heeft bijgedragen aan onze missie, ons is blijven steunen en er steeds in geloofde. Dit motiveert ons nog meer om alles te blijven verbeteren en de fiets de plaats in het mobiliteitslandschap te geven die hij verdient.”
Sam Sluismans, Programme Leader Deloitte’s Technology Fast 50: “De Fast 50-bedrijven werken aan de belangrijkste globale uitdagingen. De winnaar o2o is een bedrijf dat fietsen verhuurt en zo een antwoord biedt op de uitdagingen van mobiliteit en de bijhorende duurzaamheid. De runner up, proUnity richt zich op de ‘War for Talent’. Het is heel belangrijk om bedrijven zoals deze te steunen, want zij zullen de economie waar nodig transformeren.”
Andere Oost-Vlaamse winnaars
Kadonation uit Gent eindigde, na o2o en het Brusselse proUnity (de winnaar van vorig jaar), op de derde plaats met een groei van 5.629%. In de categorie Digital Commerce leverde deze groei hen zelfs een eerste plaats op.
Het tevens Gentse Silverfin won dan weer de prijs voor ‘Meest Duurzame Groei’, een award die wordt uitgereikt aan de Fast 50-deelnemer die de afgelopen vier jaar op rij de hoogste plaats op de ranglijst behaalde.
In de categorie Media & Entertainment was er ook een Oost-Vlaamse winnaar, namelijk het Gentse Triangle Factory, dat met 560% groeide.