Nu ook in Gent pilotstore van Diamanti per tutti

diamantipertuttiEdward Verté, startte zijn carrière als advocaat maar al gauw kwam het ondernemersbloed bovendrijven. Naast activiteiten in de vastgoedsector en in private equity, startte hij in 2012 de webshop Diamanti Per Tutti op, vanuit de bedoeling om via een sympathiek merk diamanten binnen ieders handbereik te brengen.

Het bedrijf legt het accent op betaalbare juwelen met echte diamanten. Eerlijke juwelen die terugkeren naar de essentie: een toegankelijke juwelencollectie die fijne materialen combineert met een puur, tijdloos design. Alle diamanten hebben een echtheidscertificaat en komen niet uit zones waar conflicten aan de gang zijn.

“De aankoop van de diamanten en het juweelontwerp gebeuren in Antwerpen, het zetten in China”, legt Verté uit. Het onlineverhaal sloeg aan en Diamanti Per Tutti opende eind 2013 een pop-up in het centrum van Antwerpen om te kijken of ook een fysieke winkel het merk nog sterker op de kaart zou kunnen zetten. Dat bleek absoluut het geval, want begin 2014 openden Edward Verté en zijn vennoten ene pilot store in Antwerpen. En in maart opende Verté ook een winkel in de Gentse Walpoortstraat aan de Waalse Krook , een buurt die sterk aan het opkomen is.   “Ook hier hebben we voor een verrassend interieur gekozen”, zegt Edward Verté, “waarin ruwe materialen en bevreemdende objecten fel contrasteren met de delicate juwelen en echte diamanten. Voor de inrichting hebben we opnieuw een beroep gedaan op de Gentse interieurvormgever Jean-Pierre Detaeye.

Naast de Antwerpse pilot store en de webshop   wordt het label in 60 boetieks verkocht, onder meer bij Francis Ferent (Brussel), Hospital (Antwerpen), Histoires des Femmes (Mechelen), Dresscode One (Schilde) en Immagine (Leuven). Tegelijk is de jonge Belgische speler aan een internationale opmars bezig met verkooppunten in Saint-Tropez, Trinidad en Hong Kong.

Diamanti Per Tutti neemt ook elk seizoen een gastontwerper in de arm. Via deze samenwerking wil het Belgische label uiteenlopende persoonlijkheden de kans geven om hun creativiteit los te laten op een tijdloos product. “De frisse kijk van een dergelijke gastontwerper uit een andere tak van de modewereld, daagt het label uit om technische grenzen af te tasten”, besluit Edward Verté.