Nobody

Nobody maakt ambitieuze doorstart

OUDENAARDE, MARKE – Het bekende Oost-Vlaams handtassenmerk Nobody begint aan een tweede leven, met dank aan het dynamische West-Vlaamse zakenechtpaar Peter Cattebeke en Inès Dont. Eerder dit jaar kochten ze uit curatele de rechten op het merk. Het voorbije weekend gaven ze in hun thuisbasis Marke het startschot voor het new look Nobody.

De hele week werkten Peter Cattebeke en zijn vrouw Inés zich in het zweet om zondag tientallen retailers van over het hele land te kunnen ontvangen in hun thuisbasis Marke. Daar konden ze in een bijzonder fraai aangekleed decor de nieuwe collectie showen van het herboren handtassen- en ledermerk Nobody, dat in het verleden een grote naam en faam genoot. Het b-to-b event kon al meteen op grote belangstelling rekenen uit de dealerswereld. Met zo’n 150 nieuwe referenties gaat Nobody er ambitieus tegenaan. “Ons aanbod handtassen situeert zich in de prijsklasse tussen 200 en 600 euro, het betere middensegment zeg maar”, aldus Peter Cattebeke. “We blijven ons ook focussen op de Belgische markt waar Nobody zonder twijfel weer snel zijn plaats zal kunnen opeisen. Nobody moet staan voor verfijnd design en absolute topkwaliteit. Of om het concreet te zeggen: we willen handtassen die de tijd overleven dankzij een mix van klasse en eenvoud. Elke handtas krijgt ook een gepersonaliseerd nummer en een eigen naam.”.

Typisch familiebedrijf

Nadat Nobody jammerlijk genoeg over de kop ging, kwamen Peter Cattebeke en zijn vrouw Ines Dont als redders naar voor. Het merk kon omzeggens geen betere tweede thuis vinden, want de ondernemersfamilie familie Cattebeke is gepokt en gemazeld in de productie en distributie van lederwaren. Julien Cattebeke, de zoon van een handtassen retailer en de vader van Peter Cattebeke, begon reeds in de jaren vijftig aan zijn ondernemersavontuur. Dat typisch West-Vlaams ondernemersbloed stroomt nog altijd door de aderen van de derde generatie, alsook de vierde generatie met zoon Gaëtan.

Peter Cattebeke zegt bijzonder fier te zijn het merk te kunnen herlanceren. “Omdat we de kans kregen om het merk Nobody, dat zich in het hogere segment bevindt,  over te nemen kunnen we de Belgisch high fashion van een toekomst verzekeren en hopen we veel consumenten van eigen bodem van een hoogstaand fashion product te laten genieten”, aldus Cattebeke.

Voor elk wat wils

Het echtpaar Cattebeke telt ook twee eigen winkels (één in de K in Kortrijk, één in Oudenaarde) en volgt, zoals in het geval van Nobody, de productie ook op van a tot z, van ontwerp op de tekentafel tot de finishing touch bij het aanbrengen van het goudgeletterde logo. Vanaf december zou het nieuwe Nobody in de winkels moeten liggen. Met Nobody erbij is de cirkel nu ook zo goed als rond voor Sibel, het bedrijf van Peter en Ines. Naast Nobody heeft Sibel immers ook nog Kisses of Pearl in portefeuille (het goedkopere maar verrassende handtassenmerk) alsook Crinkles (middenklasse tot maximaal 200 euro).  Kortom: voor elk wat wils. “Al merken we dat de hedendaagse consument interesse kan hebben voor elk merk en voor elke prijsklasse”, zegt Ines Dont.