GENT / EKE – Jouw online project in goede banen leiden is waar ze bij het Gentse digitale marketingbedrijf Wijs garant voor willen staan. Toen het Belgische kledingbedrijf Terre Bleue, gevestigd in Eke, bij hen aanklopte voor de ontwikkeling van hun nieuwe site, stortte het team van 75 experten zich volop op dit project. Het Belgische modehuis gaf hiermee het startschot van een 3-jaren partnership met Wijs.
“Op vlak van webshops zijn we bij Wijs niet aan ons proefstuk toe. Maar toch, het inspirerend platform en e-shop van Terre Bleue bleek vanaf de start een geval apart. Niet alleen gaat het om een uitgebreide en complexe shop met tal van integraties, Terre Bleue wilde met de nieuwe site ook voluit gaan voor inspiratie en de typische Terre Bleue ‘sparkle’ in elk detail.” zegt CEO Bart De Waele.
“Terre Bleue staat voor Belgische casual chic mode met een sprankel”, vertelt Maryse Poivre, hoofdontwerpster bij Terre Bleue. “Welk vestje gaat samen met die jurk? Hoe draag je iets casual en hoe net chic? Al die inspiratie-aspecten moesten duidelijk naar voren komen in de nieuwe site. Bovendien moest ook de langetermijnvisie van het merk al in het achterhoofd worden gehouden: Terre Bleue heeft immers internationale ambities en wil die de komende jaren ook online waarmaken.”
Een hele uitdaging
Het team van wijs, met reeds 11 jaar ervaring in digitale marketing, heeft heel diverse profielen aan boord: webbouwers en online marketeers zitten samen met front-enders en copywriters. Met het project van Terre Bleue kwamen ze voor een aantal uitdagingen te staan. “Hoe brengen we de combinaties van outfits in beeld? Hoe brengen we het verhaal van de Terre Bleue ontwerpstudio? Hoe behouden we een balans tussen eindeloze inspiratie en vlotte transactie?” waren slechts enkele van de vele vragen. “Onze designers werkten uiteindelijk maar liefst 47 verschillende designelementen uit waarmee een pagina vormgegeven kan worden. Van eenvoudige contentblokken met tekst en beeld, tot heel specifieke elementen om bijvoorbeeld een textieldetail uit te lichten”, aldus de mensen van Wijs.
“We tekenden samen met Terre Bleue een webshop uit waar elk detail klopt en die de filosofie van het merk uitademt. De complexe webshop integreert feilloos met alle externe partners, en legt via het Harmony CMS alle controle bij het marketingteam van Terre Bleue en Wijs. We leefden met het volledige team toe naar de lancering, en kijken uit naar wat moois de verdere samenwerking met een Belgisch icoon nog brengt.”
En nu?
De nieuwe website is er één om trots op te zijn,” zegt Bart De Waele, “maar een nieuw platform is slechts het begin. Via een duidelijke online marketing-strategie focussen we ons nu op de groei van het platform. We werkten een stevig marketing automation-traject uit en verzorgen alle aspecten van e-mailmarketing. Op basis van een realtime KPI dashboard monitoren we de resultaten continu, en staat een traffic en CRO team klaar om voortdurend bij te sturen.”