Goudengids.be, dat ook een customer center heeft in de Gentse deelgemeente Ledeberg, lanceert op 8 juni een nieuwe, innovatieve tool die Belgische kmo’s de klans biedt om gericht op Facebook te adverteren, zowel nationaal als regionaal en lokaal. Het gaat om een primeur voor de Belgische markt en in Europa is de tool tot nu toe alleen in Italië gelanceerd.
Goudengids.be heeft de 589 Belgische gemeenten in kaart gebracht en kan op die manier bedrijven en retailers aanbieden om bijvoorbeeld alle vrouwen tussen de 30 en de 45 jaar in een straal van 20 kilometer rond een gemeente te bereiken.
Vandaag zijn 5,5 miljoen Belgen actief op Facebook en bijna vier op vijf onder hen (78%) loggen minstens één keer per dag op het sociale netwerk in. Smartphonegebruikers doen dat zelfs nog frequenter. Veel kleine en middelgrote ondernemingen, vinden het echter nog te ingewikkeld om het potentieel van Facebook voor zichzelf werkelijk te benutten. Met de nieuwe, gebruiksvriendelijke oplossing ontsluit goudengids.be aanzienlijke opportuniteiten voor deze ondernemers.
“We maken het ondernemingen gemakkelijker om gericht campagne te voeren op Facebook”, legt Laurent Lejeune, marketingtopman van goudengids.be uit. “In amper drie kliks is de gewenste doelgroep met grote precisie geselecteerd – locatie, geslacht en leeftijd – en ziet de ondernemer in real-time hoeveel potentiële klanten hij bereikt. Het team van Facebookexperts bij goudengids.be ontwikkelt voor de ondernemers ook een doeltreffende advertentie met passende boodschap die niet alleen zijn bedrijfsdoelstellingen dient, maar ook volledig conform is met de richtlijnen van Facebook.”
“Wij zijn erg blij met de lancering van deze nieuwe oplossing door goudengids.be,” vertelt Marco Centauro, Regional Director Global Marketing Solutions bij Facebook Europa. “Zeker in een land als België waar 1 miljoen kmo’s de ruggengraat van de economie vormen, is het voor ons belangrijk dat Facebook hen ook kan helpen om hun klanten te bereiken.”