Schermafbeelding-2018-12-05-om-17.21.43-1024×633

Nieuwe look and feel voor Gents pyjamamerk

GENT – U heeft hem wellicht zelf al zien verschijnen op televisie. De nieuwe campagne van Woody, het van oorsprong Belgische label met originele pyjama’s voor zowel kinderen als volwassenen, werd onlangs gelanceerd. Marketing manager Cathy de Rooij vond het tijd voor een nieuwe look and feel en ging hiervoor in zee met communicatiebureau Focus Advertising uit Kortrijk. We zochten een bureau dat de noodzakelijke vernieuwing van ons merk kon realiseren. We wilden Woody opfrissen en versterken. De voorstellen en het team van Focus boden meteen vertrouwen.”

In 1993 werd JellyCoe, het bedrijf achter Woody, opgericht door Gentenaar Michel Van de Velde. Toen de voormalig informaticus papa werd, ging hij op zoek naar speelse, kwalitatieve nachtkleding voor zijn dochtertje Florence. Omdat zijn zoektocht niet bepaald succesvol was, ontstond het idee om een eigen collectie op te starten. Hiervoor ging Michel Van de Velde in zee met de Britse illustrator Woody Fox, wiens naam de inspiratie vormde voor de merknaam “Woody”.

Sedert juni 2017 heeft het Turkse Bella Tekstill alle aandelen verworven van de toenmalige eigenaar. Sterke man achter dit familiebedrijf is CEO Mehmet Batur: “Woody was helemaal geen onbekende voor ons want reeds méér dan 20 jaar produceren wij exclusief voor het merk. Ik zag heel veel potentieel en droomde er stiekem reeds lang van om Woody internationaal groot te maken.”

“Na het afscheid van het toenmalige management-duo, was er nood aan een Managing Director voor het Belgische team in Gent, waar het kloppend hart van Woody nog steeds ligt. Ik vond de geschikte man in Steven Van de Velde, die er in een niet zo ver verleden nog Operations Manager was en na een korte tussenstop in de bankwereld terug aan boord kwam. Ik wist hem snel te overtuigen om samen met mij zijn schouders onder de toekomst te zetten.“

Emotionele aspect

Na een succesvolle pitch koos het bedrijf voor reclamebureau Focus om de nieuwe campagne rond het merk te ontwikkelen. “De communicatiestrategie van Focus legt een emotionele laag boven het functionele aspect van de pyjama’s. Woody pyjama’s zijn gewoon té cool om er alleen mee te slapen. Daarom claimt de campagne alle momenten vóór en na het slapengaan als ‘Woody Moments. Happy Moments’. Woody pyjama’s worden de dresscode voor al die kleine, belangrijke ogenblikken die mensen delen met familie en vrienden. De pyjama wordt het uniform waarin je kussengevechten wint of het magische pak dat televisie kijken tweemaal zo leuk maakt”, vertelt marketing manager Cathy de Rooij.

TV-campagne

Na een grondige strategische oefening, werd een nieuwe look & feel gecreëerd die nu ook voor het eerst wordt uitgerold in een TV-campagne. Momenteel lopen de eerste spotjes op VTM, Vitaya en CAZ. Daarnaast kregen de cataloog en het POS-materiaal voor de zomercollectie van 2019 een actuele en frisse stijl. In december starten de shoots voor de wintercataloog voor 2019.

Foto CEO Mehmet Batur: © Bennie Vanderpiete