Het Gentse StoryMe viert in mei 2016 pas zijn derde verjaardag. Als specialist in videoanimaties die in één minuut complexe boodschappen uitleggen heeft het bedrijf, waarvoor al een 35-tal medewerkers aan de slag zijn, echter al een behoorlijk indrukwekkend parcours afgegelegd.
Het bedrijf gaat echter onverminderd op zijn elan door. Zo kondigt het aan dat oprichter Lorenzo Bown de trouwtjes van de dagelijkse leiding doorgeeft aan de nieuwe CEO Jonathan Moerkens (foto), voormalig business director bij Saatchi & Saatchi. Samen zullen ze een double force vormen die StoryMe naar een volgend niveau van professionalisering zal tillen. Deze overgang opent een nieuw hoofdstuk — StoryMe 2.0. — waar ook de verhuis naar een nieuwe Gentse locatie in het hippe Dok-Noord in past. Daarnaast zijn er plannen om, na Londen en Zürich, buitenlandse kantoren te openen in Dubai, Singapore, Genève en Stockholm. Bovendien werd zopas in Sofia een kantoor opgestart waar een viertal creatieven werken. Ook een duidelijke profilering als specailist in videomarketing moet voor bijkomende groei zorgen.
Zoals u op onze site eerder al kon lezen zal StoryMe voortaan, naast het leveren van entertainende videoanimaties van één minuut, klanten voortaan immers ook adviseren over hun videomarketingstrategie om zo met video de juiste doelgroep te bereiken via de juiste kanalen.
“Door onze enorm snelle groei, kon ik me als ondernemer pur sang steeds minder op ondernemerschap en strategie richten en moest ik meer de rol van manager waarnemen”, zegt Lorenzo Bown. “Daarom besliste ik in samenspraak met de raad van bestuur om een nieuwe CEO aan boord te halen om die groei in goede banen te leiden.”
Terwijl Jonathan Moerkens zich zal ontfermen over de dagelijkse werking en het management, blijft Lorenzo Bown wel deel uit maken van StoryMe als hoofdaandeelhouder en Chief Strategic Officer. Zo zal zijn focus opnieuw liggen op het ondernemerschap en op de verdere internationale expansie.