GENT/HEUSDEN – Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, test in samenwerking met buurtsupermarkt OKay zes maanden lang ‘Collect&Go Connect’. Met dit systeem kunnen klanten boodschappen voor elkaar doen. Gebruikers selecteren via een app hun producten en bepalen het moment van levering en de vergoeding. Als boodschapper kies je zelf welke winkelwagen je aanvaardt. Het project wordt getest in vier Gentse OKay-winkels: aan de Krommewal, Sint-Pietersnieuwstraat, Voskenslaan en in Heusden.
“Met dit platform willen we twee groepen mensen met elkaar in contact brengen: zij die geholpen willen worden met boodschappen doen en zij die een extraatje willen bijverdienen door te winkelen voor anderen uit hun buurt”, zegt Tom De Prater, verantwoordelijke van Collect&Go. “We denken dat dit een interessante aanvullende formule is voor gezinnen met kinderen, mensen die (tijdelijk) minder vlot ter been zijn of drukbezette mensen bij wie boodschappen doen simpelweg niet altijd in de agenda past.”
OKay als ideale partner
Een service zoals Collect&Go Connect stimuleert het sociale netwerk. Fabrice Gobbato, directeur van OKay: “Door mensen uit de buurt met elkaar in contact te brengen, zetten we sterk in op lokale verankering.” Bovendien mikt Collect&Go Connect vooral op de minder omvangrijke winkelmandjes, wat de samenwerking met OKay en OKay Compact logisch maakt.
Complementair aan bestaande services
Collect&Go wil boodschappen doen makkelijker maken. Met zijn online boodschappendienst, en nu dus ook met Collect&Go Connect. “Onlangs nog verlengden we onze test met aanhuislevering in de Brusselse rand. We onderzoeken ook hoe we mensen in de stad nog vlotter kunnen bereiken. Deze nieuwe service past daar dus perfect in”, benadrukt Tom De Prater.