thumbnail_IMG_0475

Nieuw uitzendkantoor Mojo ziet het licht

EVERGEM/LOKEREN – Drie weken geleden richtten Tim Van Damme (30) en Kurt Praet (44) samen met investeerder Jean-Charles Wibo het uitzendkantoor Mojo op. Met meteen twee vestigingen, in Evergem en Lokeren, en vier medewerkers in dienst, worden ze nu al ambitieus genoemd. Een persoonlijke en laagdrempelige aanpak staat bij hen centraal.

Zowel Tim als Kurt hebben jaren ervaring in de interimsector. “Ik heb lang en graag gewerkt bij het succesvolle Vio Interim”, vertelt Tim van Damme. “Twee jaar geleden werden zij overgenomen. Op dat moment heb ik gemerkt dat ik zelf niet pas in een grote organisatie. Ook Kurt zat met dit gevoel. Al lachend zeiden we tegen elkaar: zouden we niet beter op onszelf beginnen? Op 21 oktober werd dit plan werkelijkheid met de opstart van Mojo.”

Ambitieus

Het kantoor in Evergem telt in totaal drie mensen en staat onder leiding van Tim Van Damme. “Aangezien ik veel ervaring heb in het Gentse, en dan vooral de haven, was de keuze voor Evergem voor de hand liggend”, zegt hij. Kurt Praet, die over een uitgebreid netwerk in het Waasland beschikt, neemt dan weer het Lokerse kantoor voor zijn rekening, samen met 1 extra medewerker. Tel daar nog een overkoepelende administratieve medewerker bij, en je zit aan een totaal van 6 mensen.

“Om van nul meteen met zes mensen te starten is ambitieus, dat beseffen we”, zegt Tim. “Op termijn willen we graag in heel Vlaanderen actief zijn. Zo willen we tegen eind volgend jaar nog twee extra kantoren openen en stelselmatig groeien. Maar laat ons vooral beginnen bij het begin”, lacht hij.

Persoonlijke aanpak

Over het feit dat er reeds veel concurrentie bestaat in de uitzendwereld, maken Tim en Kurt zich niet zo veel zorgen. “Er zal altijd ruimte zijn voor een kwalitatieve speler”, klinkt het. “Mojo staat in de eerste plaats voor ‘More than jobs’. Door onze persoonlijke aanpak en het luisteren naar onze kandidaten, helpen wij hen bij het vinden van de job die hen op het lijf geschreven is. Enkel op die manier kan een job meer worden dan werk alleen. Enkel op die manier kan een werknemer een medewerker worden.”

Toegankelijk

Ook de drempel om naar Mojo te stappen willen de oprichters zo klein mogelijk maken. Tim legt uit waarom: “Ik heb zelf ervaren hoe het is om je studies stop te zetten en op zoek te gaan naar een job. Op dat moment is je zelfvertrouwen niet bepaald hoog. Ik ben toen met mijn cv naar een groot interimkantoor gestapt, maar kwam voor een gesloten deur te staan met de boodschap: “inschrijvingen enkel in de voormiddag”. Dat was toen zo demotiverend”, zegt hij. “Wij vinden het juist belangrijk dat mensen ieder moment van de dag welkom zijn.”

Over de grenzen heen

Mojo staat ook voor “Mondial Jobs”. “De arbeidsmarkt verandert snel en wij geloven dat we lokaal moeten ondernemen maar mondiaal moeten denken. De juiste medewerkers vinden wordt elke dag een grotere uitdaging dus Mojo zal – indien nodig – over de grenzen heen de zoektocht verder zetten naar de perfecte medewerker.”

Motivatie en fun

Ten slotte staat Mojo voor “Motivation and Joy”. “Ons team is een mix van gedreven, mature klasbakken en young potentials die meeschrijven aan ons verhaal. Bovendien ondernemen we met fun. Dat willen wij elke dag ervaren in de samenwerking met ons team, onze kandidaten en onze klanten. De lach op het gezicht van onze kandidaat bij het vinden van zijn droomjob of de schouderklop van een tevreden klant: daarom zijn wij met Mojo gestart!”