Nieuw uitgeverijconcept ziet boek als hefboom naar meer business

laurenceLaurence Verwee, die aan het hoofd staat van de kleine Gentse uitgeverij Yin Books, lanceert met “The Power of Books” een nieuwe website en daaraan gekoppeld ook nieuw begeleidingsprogramma voor ondernemers en coaches die graag hun visie en kennis met de wereld willen delen in de vorm van een boek en dat willen gebruiken als opstapje naar nieuwe leads, nieuwe contacten, een sterkere personal branding en meer business.

“Na “gezonder leven”, en “vermageren” staat “een boek schrijven” hoog op het verlanglijstje van zowat iedereen”, zegt ze. “De wetenschap dat er al zoveel boeken zijn, verandert daar niets aan, net zo min als de ver doorgedreven digitalisering van de maatschappij. De boekdrukkunst was zo’n geweldige uitvinding, dat een gedrukt boek nog altijd een gegeerd object is. Alleen blijken er altijd niet zozeer wetten, als wel praktische bezwaren in de weg te staan om die droom te realiseren.”

Het zette Laurence Verwee aan het denken. “Al dertig jaar verdiep ik me in de evolutie van de uitgeverijsector en de boekenwereld. Ik volgde talloze cursussen in binnen- en buitenland. Hoewel ik nog tot de groep van nostalgici behoor die niets liever doet dan nota’s maken met een pen in een Moleskineschriftje, openden de digitalisering en de enorme opgang van de sociale media ook voor mij nieuwe deuren”, geeft ze aan.

Het resultaat is de oprichting van “The Power of Books”. Met dit bedrijf wil ze auteurs begeleiden om effectief de stap naar het schrijven van een eigen boek te zetten dat de hefboom wordt naar meer. “Ik ben ervan overtuigd dat deze methode, die draait rond een drie stappenplan – schrijven, personal branding en upselling – waarbij ik telkens de juiste begeleiding kan voorzien, van elk non-fictieboek een bestseller kan maken. Niet alleen omwille van mooie verkoopcijfers, maar ook omdat ze de auteurs de kans biedt persoonlijk te groeien, hun personal branding te versterken en zich te focussen op wat hen het meest boeit. Op die manier is een boek zeker ook een hefboom naar meer business.”