Ilse Van Eetvelde Ilse Van Eetvelde, solo ondernemers.Online marketing training en advies voor zelfstandigen en bedrijven

Nieuw marketingbureau verenigt zes marketeers in Vlaanderen

LOKEREN – Op 1 oktober is het marketingbureau Merkus gestart. Zes ervaren zelfstandige marketeers maken samen sterke marketing voor kmo’s en bedrijven in Vlaanderen. Merkus zet zich nadrukkelijk af tegen de blabla en cowboypraktijken die soms in deze sector gebeuren. “Wij helpen onze klanten met het opstellen en uitvoeren van realistische en tegelijk ambitieuze eerlijke marketingstrategieën. Basis is ons KMO-Manifesto, met een knipoog naar de Tien Geboden.”

Het team van Merkus bestaat uit zelfstandigen die elk op hun terrein ruime ervaring hebben opgebouwd. Ilse Van Eetvelde is de drijvende kracht van Merkus, en is al 7 jaar trainer in online marketing. Zij neemt copywriting, coördinatie en marketing op zich. De andere leden uit het kernteam zijn Else De Cuyper (grafisch), Thijs Van den Brande (webdesign), Giovanni Pysson (performantie & zoekmachines), Leen Pairon (content & social), Delphine Van Nieuwenhuyse (social & systemen). Allen hebben ze al vele jaren relevante ervaring en goesting om er tegenaan te gaan. Daarnaast wordt beroep gedaan op een netwerk met gespecialiseerde freelancers. Merkus werkt over heel Vlaanderen met hoofdzetel in Lokeren.

Verontwaardiging

Ilse Van Eetvelde vertelt wat hen samenbracht: “Ik hoor geregeld verhalen van dingen die fout lopen in marketing. Zo worden er door sommigen methodes gebruikt waar ik absoluut niet mee akkoord ben. Deze cowboypraktijken zorgen ervoor dat ondernemers een negatief beeld hebben van marketing. Samen met Else De Cuyper besloot ik hier een antwoord op te verzinnen. We stelden onszelf de vraag: ‘Wat zijn de belangrijke aspecten die ondernemers nodig hebben voor serieuze marketing?’ Vervolgens deden we een oproep onder collega’s en stelden we na uitgebreide gesprekken dit kernteam samen. De klik met elk van hen was zeer belangrijk. Allen voelen we dezelfde verontwaardiging en hebben we het verlangen om marketing anders en oprecht aan te pakken.”

Basis voor de dienstverlening van Merkus is het KMO-Manifesto:

  1. Bovenal bemin uw klant,
  2. van elke sekse, taal of land
  3. Heilig steeds de dag van ’t opleveren
  4. ga niet verdwijnen of aan ’t zeveren
  5. Spam niet, geef geen ergernis
  6. Doe nooit wat tegen Google is
  7. Vlucht het bazelen en bedriegen,
  8. ook het uitstellen en het liegen.
  9. Wees steeds transparant over wat ge doet,
  10. en tover het beste uit uw hoed.