NGDATA, het bedrijf voor oplossingen voor het beheer van klantenervaringen, breidt uit naar Frankrijk. Het Gentse bedrijf zal er meer bepaald een nieuwe vestiging in Parijs openen. Daarmee komt het tegemoet aan de toenemende vraag naar Lily Enterprise in de regio van de Franse hoofdstad. “Onze uitbreiding naar Frankrijk toont aan dat er steeds meer behoefte is om wereldwijd aan de verwachtingen van klanten te beantwoorden”, geeft Luc Burgelman, ceo van NGDATA aan.
Lily Enterprise is de omvattende oplossing van NGDATA waarin gegevens uit allerlei kanalen in een individueel klanten-DNA worden geïntegreerd. Dat bevat ondertussen reeds duizenden actuele profielgegevens die feiten, gewoonten, voornemens en voorkeuren van individuen weergeven. “Dit levert actuele inzichten op om acties op het niveau van de individuele klant te sturen. Marketeers, de media en de telecom kunnen op die manier beter geïnformeerde beslissingen nemen om relevante en interactieve klantenervaringen aan te reiken”, zegt Luc Burgelman. Lily Enterprise werd de afgelopen tijd meermaals erkend voor de innovatie die het in de sector teweegbrengt. “Organisaties zijn gaan beseffen hoe belangrijk actuele en bruikbare inzichten zijn om te allen tijden relevante, gepersonaliseerde klanteninteracties te kunnen bieden.”
NGDATA werd in 2012 opgericht door Luc Burgelman, Steven Noels en Frank Hamerlinck. Het bedrijf is gevestigd in Gent en heeft kantoren in de Verenigde Staten, Europa en Azië-Oceanië. De uitbreiding naar Frankrijk sluit aan op de enorme groei die het bedrijf de afgelopen tijd heeft gekend. In januari 2017 haalde het 9,4 miljoen Amerikaanse dollar aan bijkomend durfkapitaal op en kondigde het bedrijf Dominique Illien, ceo van Editions Lefebvre Sarrut, aan als lid van de raad van bestuur. Eind 2016 liet NGDATA een jaarlijkse groei van 75 procent noteren en een verdubbeling van het aantal medewekers. Wereldwijd stelt het bedrijf vandaag zo’n 100 mensen tewerk, waarvan 60 in Gent.