NGDATA helpt Belfius om klantenervaringen te beheren

luc-500x500NGDATA heeft zijn hoofdkwartier in Gent en een kantoor in Mechelen, maar het technologiebedrijf dat zich profileert als aanbieder  van oplossingen in het beheer van “customer experience” op basis van big data, is ook internationaal erg bekend en heeft ook kantoren in New York en San Fransisco.

Vorige week kondigde het bedrijf van CEO Luc Burgelman aan dat het door Belfius bank is uitverkoren om de klantenrelaties van de bank te helpen verbeteren.   

Belfius zal daarvoor de Lily Enterprise-oplossing van NGDATA gebruiken. De technologie zal in alle producten en communicatiekanalen worden geïntegreerd en zo relevantere gesprekken mogelijk maken, waardoor de bank haar klanten nog beter van dienst kan zijn. Door betere relaties uit te bouwen, profiteert de bank van een sterkere klantenbinding en een hogere klantwaarde.

NGDATA is momenteel de enige speler op de markt die zich enkel toelegt op het gerichte gebruik van analyses om klantenrelaties op te bouwen,” vertelt Geert Van Mol, Chief Digital Officer bij Belfius. “Wij kijken ernaar uit om met NGDATA samen te werken om onze digitale transformatie te versnellen en de beste klanteninzichten te ontwikkelen om onze bank te doen groeien.”

Luc Burgelman, CEO en medeoprichter van NGDATA, zegt: In het verleden bleek het een hele uitdaging voor banken om hun klanteninzichten effectief te benutten. Wij zijn blij te kunnen samenwerken met een bank met een dergelijke omvattende visie op haar klanten, en we hopen Belfius te kunnen bijstaan nu zij als eerste een nieuwe manier verkent om klantengegevens te gebruiken om betere ervaringen te creëren.