Matthieu Voet richtte in 2011 als student Newance op, een websitebouwer die er prat op gaat resultaatgerichte websites te bouwen die onderdeel zijn van een groei- en salesstrategie. “Veel KMO’s vinden nog altijd dat ze onvoldoende return zien van hun investeringen in het internet”, zegt hij. “De reden hiervoor is eenvoudig: ze bouwen hun websites te veel vanuit hun eigen denkkader.”
Newance kiest daarom voor een heel specifieke aanpak en gaat eerst bij klanten en potentiële klanten van zijn klanten vragen wat die echt willen. Dat wordt de basis voor de actiegerichte webcontent en de gebruiksvriendelijke structuur, die naar het zeggen van Matthieu Voet tot extra leads en een grotere omzet leiden. Dat de aanpak aanslaat, blijkt uit het feit dat Newance steeds meer kmo’s weet te overtuigen en enkele maanden geleden zijn intrek kon nemen in een groter kantoor in Nazareth.
“Ook in 2015 willen we er nog meer kmo’s van overtuigen dat een website veel meer is dan een visitekaartje. Een goed gemaakte en goed onderhouden website is een instrument dat echt veel rendement kan opleveren”, zegt Voet.
Om bedrijven daar nog meer van bewust te maken organiseert Newance momenteel een eindejaarsactie die erin bestaat dat ondernemingen nog tot 20 december hun actuele website kandidaat kunnen stellen voor een totale make-over. “Op basis van een scan die de gebruiksvriendelijkheid, de techniciteit, de inhoud en de taal analyseert, duiden we één van de ingestuurde sites als winnaar aan”, zegt Voet. “En die krijgt dan als prijs een volledig door ons door ons gebouwde actiegerichte website met teksten van het communicatiebureau KLA-4 van Koen Lauwereyns uit Ronse ter waarde van 8.000 euro.”