Chloé Mathieu werkte jarenlang als boekhouder, tot ze te kampen kreeg met een burn-out. Ze besloot het daarna over een andere boeg te gooien en schreef zich samen met haar man Dries De Kimpe in voor de Aalsterse wedstrijd ‘Win je winkel’. Die wonnen ze met het concept van Clothilde, naar de bijnaam die haar vader aan Chloé gaf. Drie jaar later hebben ze al een tweede vestiging geopend, in Gent.
“We hebben de goede stap gezet, want ik krijg veel energie van de winkels”, zegt de zaakvoerster. Met Dries’ ervaring als digitale merkstrateeg en die van Chloé als boekhouder weet het echtpaar goed wat achter de schermen van een winkel gebeurt.
Het idee voor Clothilde heeft jarenlang gerijpt. “Ik ben zelf al vijftien jaar online aan het zoeken naar goede verzorgingsproducten. Daar miste ik vooral dat ik de producten niet kon aanraken, ruiken of voelen”, vertelt Chloé.
Van kop tot teen
De oplossing biedt ze in haar zaak: Chloé en Dries verkopen duurzame schoonheidsproducten. Ze selecteren zo natuurlijk mogelijke producten, gemaakt zonder ingrediënten die schadelijk kunnen zijn voor het lichaam of de huid irriteren.
Veel van de producten heeft Chloé zelf getest. “Van een nieuw merk test ik zeker de helft, want we vinden kwaliteit heel belangrijk.”
Een meerwaarde ziet het koppel vooral in het advies dat ze aan klanten geven. “Mensen kunnen hier terecht met hun vragen, want we willen dat ze met het juiste product naar buiten wandelen en tevreden terugkomen.” Zelf staan ze niet elke dag in de winkel, maar shopmanager Laura leidt alles in goede banen.