Kinderkledinglabel Mundo Melocotón is de eerste ondernemer in The Box in Gent. In het pand kunnen starters en creatieve ondernemers een tijdelijk winkel- of horecaconcept uitproberen. De zaak uit Adegem werd in 2009 opgericht door Dauwke Van den Eynden en verkoopt zijn producten aan webwinkels, babyspeciaalzaken en kinderwinkels. “De pop-up is ons eerste directe verkooppunt”, zegt Van den Eynden.
In de pop-up is de volledige collectie te vinden, van kleding voor kinderen van 0 tot 6 jaar tot beddengoed en artikelen voor in de badkamer. “Met de pop-up kunnen we eindelijk ons totale concept en ons merk in de kijker zetten”, vertelt Van den Eynden. “Deels door het totale assortiment te tonen, en deels door met de aankleding van de winkel onze eigenheid over te brengen.” Het is de eerste keer dat de complete collectie als een geheel wordt samengebracht. “We lopen dagelijks door een magazijn met ingepakte artikelen, of kleden op internationale beurzen standen aan. Dit is nu wel anders. Het was verrassend om te zien, maar het voelt echt goed aan.”
Mundo Melocotón is niet alleen actief in België, maar heeft ook verkooppunten in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk en Zwitserland. De pop-up is meteen het eerste contact voor Mundo Melocotón met de eindgebruiker. “Tot hiertoe waren onze klanten steeds winkels. Met de pop-up leren we eindelijk ons eigen doelpubliek van dichtbij kennen. We krijgen directe feedback wat een ongelooflijk leerrijke ervaring is”, aldus Van den Eynden.