AALST – Peter Vertongen is de nieuwe digital transformation & data consultant van MultiMinds. Hij zal bij het bedrijf uit Aalst de omnichannel analytics en data management platformactiviteiten ondersteunen. De aanwerving van Peter Vertongen kadert in de ambitieuze plannen en sterke groei van MultiMinds.
MultiMinds is gespecialiseerd in analytics en ondersteunt klanten in het ontdekken, bepalen en inzetten van klanten- en marktinzichten. Dat doet het bedrijf op basis van marketing- en andere bedrijfsdata. Daarnaast begeleidt MultiMinds klanten bij de implementatie van nieuwe technologie op het vlak van data en analytics. Hiervoor wordt intens samengewerkt met onder ander Adobe en Google van wie MultiMinds ook een gecertificeerd partner is.
Peter Vertongen deelt een gemeenschappelijke ambitie met MultiMinds. “Beiden willen we een onafhankelijke Belgische onderneming uitbouwen om data in een concurrentieel voordeel te vertalen. De visie op analytics op verschillende kanalen en de plannen rond onder andere data management platformen zitten echt heel goed in elkaar, en wat mij betreft staan we op dat vlak aan de top in de Benelux”, aldus de kersverse aanwinst.
Talentenjacht
Peter Vertongen brengt vijftien jaar ervaring in digitale marketing met zich mee. Hij was onder meer bij Colruyt Group en CGI verantwoordelijk voor de uitbouw van digitale activiteiten met een stevige link naar analytics. “Na het uitbouwen van onze technische expertise gaan we met Peter het aanbod aan strategische begeleiding van klanten versterken”, aldus Siegert Dierickx en Philippe Vlaemminck, managing partners van MultiMinds. Het bedrijf uit Aalst is continu op zoek naar nieuw talent om het huidige team van elf specialisten te versterken.
MultiMinds werd als onafhankelijke analyticspartner opgericht in 2014. Het bedrijf biedt klanten zoals Colruyt Group, Proximus, Vacansoleil, Rabobank en NMBS Europe een uitgebreid pakket aan strategische en operationele diensten, en dashboardoplossingen op maat aan.