MultiMinds overtuigt nieuwe klanten en trekt nieuw talent aan

MultiMindsMultiMinds uit Aalst is in juli 2014 opgericht door Siegert Dierickx en Philippe Vlaemminck. Het is een full-service data analytics bedrijf, waarbij de insteek steeds vanuit de digitale marketing en salesstrategie start.

“Het is onze missie om onze klanten te ondersteunen in het behalen – en overstijgen – van hun online businessdoelstellingen”, legt Siegert Dierickx uit. “Hierbij geloven we sterk in een data-driven aanpak, waarbij de data zowel afkomstig zijn van online kanalen als offline kanalen. Met andere woorden: de verkoopcijfers in fysieke verkooppunten worden net zo goed in aanmerking genomen als de resultaten van campagnes op sociale media.”

De integratie, segmentatie en analyse van deze data leidt volgens MultiMinds tot onderbouwde inzichten die de beleidsverantwioordelijken in staat stellen om weloverwogen beslissingen te nemen om de strategie te optimaliseren.   “We hebben een 3M-strategie”, zegt Siegert Dierickx, “want we gaan uit van “manage”, measure” en “monetize”. Dit betekent dat we voor elk project alle alle aspecten van de marketingstrategie terug in vraag stellen, en een plan van aanpak uitstippelen dat impact heeft op de strategie, maar ook op de middelen en de techologie van de bedrijven die met ons in zee gaan. Vervolgens gaan we alles meten  en daarna analyseren we alle marketinginvesteringen  om daaruit een actielijst te distilleren die alles moet kunnen optimaliseren.”

De zaakvoerder benadrukt dat dit allemaal gebeurt met de focus op één KPI: wat kost het en wat brengt het op?   Sinds de start in juli 2014 kon het bedrijf in ieder geval al belangrijke klanten met klinkende namen overtuigen zoals Mediahuis, Colruyt Group, de Europese Unie, Proximus, Nationale Loterij, Rode Kruis en VacanSoleil. “Ons verhaal bestaat niet uit holle woorden”, zegt Siegert Dierickx nog. “Resultaten staan centraal. Vooral ons vernieuwende  “monetization framework” blijkt een overtuigend argument. Het is onze ambitie om dit framework verder uit te bouwen en in een commercieel pakket op de markt te zetten.”

Twee jaar na de start kan het bedrijf terugblikken op een flinke groei. Nieuwe klanten zijn onder meer PartenaMut, UZ Gent, Moovly, ExxonMobil en Kazi en de contracten bij Colruyt en het Deense Lundbeck zijn aanzienlijk uitgebreid. Dat heeft ervoor gezorgd dat het team ondertussen flink gegroeid is. De twee jongste aanwinsten heten Nico Lierman en Niels Marivoet.