Bryo, het project van Voka dat jonge mensen begeleidt naar ondernemerschap, organiseert opnieuw de Bryo Award uitreiking.Op zaterdag 31 januari 2015 geeft de organisatie het startschot van het nieuwe jaar. Maar dan wordt ook nog eens teruggekeken op het voorbije jaar en gaat veel aandacht naar de jonge starters die ondanks alle moeilijkheden aangeven dat er in Vlaanderen nog altijd heel veel ondernemerstalent is.
De uitreiking van de Bryo awards zet dat extra in de kijker. Er zijn in drie categorieën telkens drie genomineerden aangeduid op basis van de adviezen van ervaringsdeskundigen en van het Bryo-netwerk. In de categorie Flanders Future Bryo is Multiminds uit Aalst het bedrijf dat de Oost-Vlaamse eer verdedigt tegen de andere genomineerden Ugentec en Illuminas.
MultiMinds is in juli 2014 opgericht door Siegert Dierickx en Philippe Vlaemminck. Het is een full-service data analytics bedrijf, waarbij de insteek steeds vanuit de digitale marketing en salesstrategie start.
“Het is onze missie om onze klanten te ondersteunen in het behalen – en overstijgen – van hun online businessdoelstellingen”, legt Siegert Dierickx uit. “Hierbij geloven we sterk in een data-driven aanpak, waarbij de data zowel afkomstig zijn van online kanalen als offline kanalen. Met andere woorden: de verkoopcijfers in fysieke verkooppunten worden net zo goed in aanmerking genomen als de resultaten van campagnes op sociale media.”
De integratie, segmentatie en analyse van deze data leidt volgens Multiminds tot onderbouwde inzichten die de beleidsverantwioordelijken in staat stellen om weloverwogen beslissingen te nemen om de strategie te optimaliseren. “We hebben een 3M-strategie”, zegt Siegert Dierickx, “want we gaan uit van “manage”, measure” en “monetize”. Dit betekent dat we voor elk project alle alle aspecten van de marketingstrategie terug in vraag stellen, en een plan van aanpak uitstippelen dat impact heeft op de strategie, maar ook op de middelen en de techologie van de bedrijven die met ons in zee gaan. Vervolgens gaan we alles meten en daarna analyseren we alle marketinginvesteringen om daaruit een actielijst te distilleren die alles moet kunnen optimaliseren.”
De zaakvoerder benadrukt dat dit allemaal gebeurt met de focus op één KPI: wat kost het en wat brengt het op? Sinds de start in juli 2014 kon het bedrijf in ieder geval al belangrijke klanten met klinkende namen overtuigen zoals Mediahuis, Colruyt Group, de Europese Unie, Proximus, Nationale Loterij, Rode Kruis en VacanSoleil. “Ons verhaal bestaat niet uit holle woorden”, zegt Siegert Dierickx nog. “Resultaten staan centraal. Vooral ons vernieuwende “monetization framework” blijkt een overtuigend argument. Het is onze ambitie om dit framework verder uit te bouwen en in een commercieel pakket op de markt te zetten.”