SINT-AMANDSBERG – Klaas, Thomas of Charles. Niet enkel mannen die je maten zouden kunnen zijn, maar ook de namen van de eigenzinnig-unieke hemden van An Boone, bezieler van het Oost-Vlaamse merk Mr. Manchette. De pionier in Belgische mode onderstreept nu nog maar eens zijn missie door als eerste Belgische modebedrijf te kiezen voor een coöperatieve vennootschap die de hele keten omarmt.
Mr. Manchette houdt van duurzaam, en past die liefde toe op alle aspecten van het productieproces. Van stof tot werk, van product tot verkoop. De liefde en het respect voor mens en milieu zit verweven in de hele lijn. De hemden worden gemaakt van kwalitatieve stoffen van biologisch katoen die hoofdzakelijk in Portugal geweven en digitaal geprint worden. De hemden worden voorzien van natuurlijke corozo-knopen en de verpakking wordt gemaakt van productie-afval. Dit en nog veel meer maakt Mr. Manchette het enige Belgische hemdenmerk in de winkels dat zowel een ecologische als eerlijke productie garandeert, zonder in te boeten aan stijl of kwaliteit.
Coöperatieve vennootschap voor de hele keten
Om hun missie kracht bij te zetten werd de coöperatieve vennootschap Mr. Manchette CV opgericht. Het is de enige coöperatieve uit de Belgische modesector die de hele keten omarmt. Zo zijn er zowel producenten, winkeliers en consumenten lid van de vennootschap. Op die manier wil het merk zijn maatschappelijke impact continu versterken.
Zomercollectie 2020
Voor de zomercollectie 2020 haalde Mr. Manchette zijn inspiratie bij de vogels en de bergen, beiden symbool voor vrijheid. Vrij in gedachten, vrij om te zien wie je bent en om te dragen wat je wil. Originele prints op licht-zomerse kleuren: speelse vogels op hemden als tweede huid.