Fabienne Van den Haute uit Nazareth werkte vijftien jaar in leidinggevende functies in de farmasector en de FMCG-foodsector en richtte begin dit jaar Moodmanagement op. Mood staat daarbij voor “mogelijkheden ontwikkelen, onder de aandacht brengen en doorstromen.”
“Het is mijn vaste overtuiging”, zegt ze, “dat heel wat organisaties zich weliswaar bewust zijn van het feit dat ze het verschil moeten maken met het talent van hun medewerkers, maar dat ze er niet alles aan doen om dat talent alle kansen te geven om zich te ontwikkelen en dat ze het ook niet altijd op de best mogelijke plaats inzetten.”
Fabienne Van den Haute ontwikkelde een concept waarmee het volgens haar mogelijk is de productiviteit en dynamiek te verdubbelen. “Organisaties krijgen dag na dag te horen dat het belangrijk is om “vloeibaar” te zijn, maar ze blijven vaak vast zitten in een te star patroon. Jobcrafting bijvoorbeeld, waarbij de medewerkers die taken toebedeeld krijgen waarin ze hun passie ten volle kunnen uitleven, blijkt voor veel ondernemingen nog vaak een brug te ver te zijn.”
Met trajecten op maat wil Moodmanagement kleine en middelgrote ondernemingen helpen die op zoek zijn naar creatieve oplossingen rond onder meer generatieverschillen, taak-en functieverdelingen, stresssituaties, groeipijnen en een gebrek aan dynamiek en betrokkenheid.
“Leidinggevenden hebben het dezer dagen niet gemakkelijk om een team te motiveren of om het te laten werken vanuit “intrinsieke” motivatie”, zegt Fabienne Van den Haute nog. “Ik maak me sterk dat ik hen daarbij het nodige duwtje in de rug kan geven.”
Daarnaast staat Moodmanagement ook in voor zeer praktijkgerichte interactieve verkoopsgesprektrainingen aan verkopers en zaakvoerders van kleine bedrijven, die volgens Fabienne Van den Haute de kans op succes aanzienlijk verhogen.
Op maandag 22 en dinsdag 23 juni vindt een open training plaats bij Terrazza in Sint-Martens-Latem. Meer info op www.moodmanagement.be