“Het was tijd voor vernieuwing”, zegt Dominique Motte, CEO van Beliving. “Enerzijds omdat onze retailmerken Overstock Home, Overstock Garden en Exterioo evolueren en groeien.” Beliving wordt een futureproof omnichannel retailer waarbij ook het duurzaamheidsaspect een belangrijke pijler wordt binnen het bedrijf. “Door de klant centraal te zetten met meer service en inspiratie gaat het verder dan tuin- en interieurmeubelen verkopen. We inspireren mensen om meer te genieten buiten en binnen.”
Anderzijds kent het bedrijf intern een sterke groei met meer werknemers en een nieuw hoofdkantoor in Gent als thuisbasis.
Belgisch
De nieuwe naam spreekt haast voor zich, al legt Beliving hiermee graag – naast leven en genieten – ook de nadruk op het lokale aspect. Dominique: “‘Bel’ linkt naar België. Hier liggen onze roots en die willen we niet uit het oog verliezen.” Al kende Furniture Group de voorbije jaren een expansie bij onze noorderburen, Beliving verliest zijn roots niet uit het oog, en zal blijven investeren in België en daarbuiten.
Inspiratie
“We willen iedereen inspireren om meer te genieten, zowel binnen als buiten”, vertelt Dominique. “Dat idee vertalen we via ons bestaand retailnetwerk en online webshops, met onze mooie, kwalitatieve producten, aantrekkelijke promoties en veel relevante content.”
Met dit verhaal hoopt Beliving verder te bouwen aan een veelbelovende toekomst voor de nu al sterke retailmerken Overstock Garden, Overstock Home en Exterioo.