Modelabel Terre Bleue op weg naar omzet van 18 miljoen euro

foto_DirkPerquyHet Belgische modelabel Terre Bleue, dat afgelopen lente zijn hoofdkantoor en showroom verhuisde naar Eke, zet daar nu op Open Bedrijvendag de deuren open en organiseert een aantal workshops die volwassenen én kinderen zullen aanspreken.

Terre Bleue, een stijlvolle, Belgische collectie van casual chic merkkledij, die dames, heren én kinderen een goed gevoel geeft, werd in 2002 opgericht en heeft op dit moment veertien vestigingen in België. Daarnaast wordt de collectie in ongeveer 300 multibrandwinkels verkocht. Het modelabel verwacht in 2014 een omzet van ruim 18 miljoen euro te boeken.

Op Open Bedrijvendag op 5 oktober wil het bedrijf iedereen de kans geven om een kijkje te nemen achter de schermen. “Zo zullen ook onze klanten kunnen zien”, zegt eigenaar Dirk Perquy, “hoe ons team van stylistes hier collecties ontwerpt, de productie in Europa en daarbuiten opvolgt, hoe wij onze collecties stockeren en hoe wij onze eigen boetieks aansturen en beheren. En natuurlijk staan uitzonderlijk ook de deuren van de showrooms, die normaal enkel toegankelijk zijn voor eigenaars van boetieks die hun aankopen komen doen, open. We zijn ervan overtuigd dat een blik achter de schermen van het kloppende hart van een sterk groeiend Belgisch modelabel heel wat mensen zal interesseren.”

Om er een echte topdag van te maken organiseert Terre Bleue ook workshops: een persoonlijke kleurenanalyse voor dames en heren, zodat ze kunnen ontdekken welke kleuren het best bij hen passen en een workshop voor kinderen die kunnen leren hoe ze hun T-shirt kunnen pimpen.