Dat The Street Food Company creatief uit de hoek kan komen in coronatijden bewees het bedrijf in april vorig jaar al. In de zoektocht om hun personeel en klanten zowel nu als in de toekomst te beschermen, besloten ze metalen displays voor desinfecterende handgels te maken en aan te bieden via Virusstop.be. Daarnaast schakelden ze tijdens de lockdown ook over op het verdelen van heerlijke food boxes om thuis lekker aan het aperitieven, lunchen of dineren te gaan.
Nu komen ze opnieuw met een innovatieve formule genaamd GIVLY. Ze slaan hiervoor de handen in elkaar met het Antwerpse Mi! Streetfood. Hendrik Ardenois van The Street Food Company legt uit: “Momenteel organiseren veel bedrijven online events en meetings in plaats van fysieke evenementen. Daar hoort soms ook een hapje en een drankje bij of een leuke verrassing. Daarom bieden we met ons gezamenlijk project GIVLY vier formules aan. Bedrijven kunnen kiezen tussen een food box vol snacks en drankjes, een experience box volledig in het thema van uw event, een goodie box vol gepersonaliseerde items of een gift subcsription. Bij deze laatste formule is het de bedoeling dat we werkgevers ontzorgen bij de steeds wederkerende geschenken voor de verjaardagen, pensionering of verwelkoming van hun personeel?”
Het concept slaat alvast aan. Zo mocht GIVLY al meer dan 1000 Apero Boxen samenstellen met pure Belgische producten voor het online nieuwjaars event van Baloise Insurance. Ook Onderwijs Centrum Gent bestelde al 150 Apero Boxen voor zijn personeel. De verzendingen zijn bovendien volledig CO2-neutraal. “Voor iedere verzonden box gaat er een bedrag naar het planten van nieuwe bomen”, geeft Hendrik nog mee. “Daarnaast kiest GIVLY voor lokale producten, steunen ze een goed doel en gaan ze voor ecologische verpakkingen.”