Meetjeslandse restaurants promoten streekproducten

000000meetjeslanderEerder al berichtten we over een rapport van de Universiteit Gent dat aan de producenten van streek- en hoeveproducten de aanbeveling doet om nog meer gerichte marketinginspanningen te leveren en meer te mikken op de horeca. Die aanbevelingen zijn alvast in het Meetjesland niet in dovemansoren gevanen.

Plattelandscentrum Meetjesland en het samenwerkingsverband Meetjesland Restaurant zetten de streek in de kijker met een uniek “Meetjesland Bord”. Zoals de naam het zegt dat het om een bord met lokale gerechten.

Eerder al pakte het samenwerkingsverband Meetjesland Restaurant uit met andere promotieacties zols het aanbieden van een busarrangement dat bezoekers van het ene restaurant naar het andere brengt om op die manier op verschillende plekken van een menu te genieten.

“Meetjesland Bord” zal in zeven restuarants worden aangeboden: Stadhuis van Raverschoot in Adegem, De Muze in Knesselare, Pandora in Watervliet, ‘t Zoet Gemoed in Zomergem, Fred’s Café in Sint-Laureins, De Cluysenaer in Kluizen en Het Hoveniershuis aan Kasteel van Wippelgem. Er is ook een spaaractie aan verbonden. Alle culinaire genieters die vijf keer in minstens twee van de deelnemende restaurants zijn gaan eten, maken kans op een waardebon van 25 euro, die ook weer besteed mag worden in één van de deelnemende zaken.  De actie zal over het hele Meetjesland gepromoot worden en de spaaractie loopt nog tot 26 april 2015.