GENT – Het Belgische MediaComm, dat dagelijks 60 grafische designers uitstuurt naar klanten vanuit zijn kantoren in Gent, Brussel, Antwerpen en Hasselt, behaalde bij Federgon het felbegeerde kwaliteitslabel ‘Certified Member Projectsourcing’. Met de flexibele tewerkstellingsvorm van projectsourcing beantwoordt MediaComm aan de noden van haar klanten. Tegelijkertijd biedt het bescherming aan zijn medewerkers in deze onzekere tijden.
Federgon, de vakfederatie voor HR-dienstverleners, reikte afgelopen week het getuigschrift uit aan MediaComm. MediaComm is een buitenbeentje in HR-sector. De 60 grafische ontwerpers van MediaComm staan allemaal rechtstreeks in loondienst van het bedrijf. Ze worden projectmatig ingezet bij klanten die nood hebben aan tijdelijke of structurele versterking op bijvoorbeeld hun grafische dienst of commicatie- en marketingafdeling.
“Het uitgereikte kwaliteitslabel biedt een garantie op betrouwbare dienstverlening voor de klantbedrijven, en duurzame tewerkstelling aan de grafici in loondienst bij MediaComm”, zegt Kirsten Brisard, partner MediaComm en regiomanager Oost- en West Vlaanderen.
Projectsourcing als antwoord op onzekere economie
Projectsourcing is een samenvoeging van project en outsourcing. Als bedrijf schakel je iemand extern in voor een bepaalde periode of een specifiek project. In het geval van MediaComm is dat puur voor grafische projecten (zoals de opmaak van brochures, web graphics, prototyping, motion graphics, enzovoort). Projectsourcing verschilt van interimwerk omdat de externe medewerkers een contract van onbepaalde duur hebben, in dit geval bij MediaComm.
In België bestaan er strenge regels rond projectsourcing. Om personeel ‘uit te lenen’ aan een derde partij, moet je aan strikte voorwaarden voldoen. Omdat MediaComm aan die voorwaarden voldoet, kregen ze nu van Federgon het kwaliteitslabel.
Paul Zeguers, CEO MediaComm: “Projectsourcing wint al een tijdje aan populariteit door de flexibilisering van onze arbeidsmarkt. Zeker vandaag biedt het een betrouwbare oplossing voor zowel bedrijven als werknemers. Organisaties schakelen op flexibele wijze grafische specialisten in wanneer de werkdruk tijdelijk verhoogt, waardoor ze ook in economisch onzekere tijden tóch grotere projecten kunnen aannemen. Anderzijds blijkt het statuut van freelancer redelijk kwetsbaar. De 60 grafici van MediaComm worden daarentegen beschermd door hun werknemerschap.”