McDonald’s is als sterk groeiend bedrijf voortdurend op zoek naar nieuwe medewerkers voor zijn restaurants en zocht dus een partner om die op een duurzame manier te rekruteren. In Fantastic vond McDonald’s een bondgenoot. Na een pitch met verschillende rondes kwam dit agency als winnaar uit de bus om de keten bij te staan in haar employer branding- en rekruteringstraject.
Een people merk
“McDonald’s is een people merk”, zegt Anaida Dibra, Chief People Officer bij McDonald’s België. “De mensen bij McDonald’s en hun verhalen hebben een diepe impact op het DNA van de golden arches. Zonder mensen missen we de basis om onze gasten elke dag opnieuw de beste ervaring te bieden.”
“We hebben dus een partner nodig die ons, in een snel veranderende omgeving, ondersteunt met een moderne employer branding- en rekruteringsaanpak”, vult Philipp Wachholz, Chief Marketing Officer bij McDonald’s België, aan. “Dit om zowel intern als extern het potentieel te verhogen en succesvol te zijn in de groeiende war for talent. Fantastic overtuigde het volledige projectteam, dat bestaat uit franchisenemers en interne medewerkers, met zijn sterk holistische denkwijze en strategische aanpak. We kijken er erg naar uit om samen te werken met het Fantastic-team.”
Deep dive in het bedrijf
“Om helemaal in de wereld van McDonald’s te duiken, gaan we zélf meedraaien in de restaurants”, zegt Guy Wilssens, oprichter van Fantastic. “We zullen ook met zoveel mogelijk medewerkers praten over topics zoals work-lifebalance, opleidingskansen en groeimogelijkheden.” Zo wil Fantastic vat krijgen op het employer-DNA van McDonald’s en het bedrijf op een onderscheidende en authentieke manier in de markt zetten. “De indrukwekkende cases die Fantastic kan voorleggen, geven ons het vertrouwen dat ze die uitdaging aankunnen en tot een goed einde zullen brengen”, zegt Philipp Wachholz.
Over Fantastic
Fantastic is een jong en groeiend agency dat focust op employer branding en rekruteringscommunicatie. Het maakt deel uit van de creatieve groep Onlyhumans.
Onlyhumans combineert een brede waaier aan marketing- en technische disciplines om merken menselijker, en succesvoller, te maken. De verschillende expertises van Onlyhumans komen samen in de agentschappen Onlyhumans (content en performance), mortierbrigade (creatieve en strategische lead), Today (branding), Fantastic (employer branding), meetmarcel (live communication), Code d’Or (webplatformen) en Next Apps (digital product-studio).