20211012_182523

Mayerline opent vernieuwde flagshipstore in Gent

GENT - Het op en top Belgisch modemerk voor stijlvolle dames Mayerline zet volop in op een vernieuwd winkelconcept dat warmte en hartelijkheid uitstraalt. Na de shops in Leuven, Sint-Truiden, Kortrijk, Wijnegem Shopping en Waasland Shopping openden ze gisteren officieel hun volledig vernieuwde flagshipstore in Gent. "We willen met ons merk flagshipstores hebben in elke Belgische modestad. Gent kon hierin uiteraard niet ontbreken", aldus Mimi Lamote, CEO Mayerline Brussels.

Mayerline is ontstaan in 1957 als een merk gespecialiseerd in het maken van mantels. Deze werden in de tijd met de hand gemaakt in België. Door de jaren heen evolueerde Mayerline naar een stijlvol, eigentijds kledingmerk met grote aandacht voor de pasvorm en kwaliteit. CEO Mimi Lamote: “We vinden de keuze van de juiste, kwalitatieve stoffen en garen heel erg belangrijk. Daarnaast zijn we er ook van overtuigd dat vrouwen niet enkel stijlvol, maar ook comfortabel gekleed door het leven willen gaan. Ze moeten zich goed voelen in hun garderobe en een perfecte pasvorm is hiervoor cruciaal.”

Naast aanwezigheid in de verschillende Inno-galerijen die ons land telt, beschikt Mayerline ook over 44 eigen winkels in heel België en Luxemburg. “We zijn een op en top Belgisch merk en daar zijn we fier op. Onze productie gebeurt hoofdzakelijk dichtbij in Europa en we beschikken over een eigen platform in Litouwen waar alle samples worden gemaakt. Daarnaast werken we graag samen met Belgische ontwerpers. Zo creëerde Ellen Kegels, het gezicht achter het Belgische merk LN Knits, voor Mayerline deze winter een collectie breigoed uit duurzame en biologische alpacawol.”

 

Vernieuwde winkel

Gisteravond werd de vernieuwde flagshipstore in Gent officieel geopend. “We hebben al lang een winkel in Gent en verhuisden een aantal jaar geleden naar de Mageleinstraat 33”, vertelt Mimi Lamote. “Deze winkel hebben we nu ook ingericht volgens ons vernieuwd winkelconcept dat warmte uitstraalt door het gebruik van bepaalde kleuren en materialen. Onze hartelijke service naar klanten toe is ons handelsmerk en de uitstraling van de vernieuwde winkel past hier volledig bij.”

De Gentse winkel werd ingericht door het Belgische bedrijf Luyten. “Een logische keuze voor ons om met een lokale speler te werken”, alsnog Lamote.

Flagshipstore in elke modestad

Mayerline heeft als missie om een flagshipstore te hebben in elke Belgische modestad. “Gent is 1 van de belangrijkste Belgische steden waar mensen gaan shoppen. Alle Belgische merken zijn er vertegenwoordigd. Hier mochten we dan ook niet tussen ontbreken.”

“Onze Gentse winkel heeft nu ook het flagshipgehalte dat het verdient. Naar de toekomst toe willen we nog meer winkels op deze manier onder handen nemen”, besluit Mimi Lamote.