Op 15 april, uitgerekend in de maand waarin Ghent Marriott zijn tienjarig bestaan viert, opent het restaurant Midtown Grill de deuren aan de Korenlei. Hiermee zorgt het viersterrenhotel van de Marriott-keten voor een primeur in Gent: een echt Amerikaans steakhouse. De initiatiefnemers beloven vlees van de bovenste plank met onder meer Black Angus, Holstein, Simmental en Wagyu op het menu. De opening van het nieuwe restaurant kadert binnen de viering van het 10-jarig bestaan van Ghent Marriott en het zestigjarig bestaan van Marriott Hotels & Resorts. Roger Langhout, general manager van Ghent Marriott, is dan ook verheugd: “Toen Marriott International ons de opportuniteit bood om deze typische Amerikaanse grill te openen, reageerde ik meteen enorm enthousiast. Marriott voelt zich echt goed in Gent. En wij merken dat de Gentenaars zich ook goed voelen in onze Marriott. Met de opening van de Midtown Grill krijgen Gentenaars, maar ook binnen- en buitenlandse gasten alvast de kans om te genieten van een uniek restaurant concept.”
Verwijzend naar de beroemde Midtown wijk in New York, moet dit Amerikaanse steakhouse een typische sfeer van levendigheid en no nonsense uitstralen, met Art Deco stijlelementen uit de jaren dertig. Om het beste vlees te vinden, was geen moeite teveel. De wereld rond werd er gezocht en zo kwam men onder meer uit in Amerika. Midtown Grill speelt ook volop de kaart van de lokale producten. Zo levert ’s lands meest gerenommeerde slager – Atelier Dierendonck uit Nieuwpoort het beste vlees van runderen. Pork chops zijn dan weer afkomstig van Brasvar uit Nevele. Lambrecht Wijnen uit Sint-Martens-Latem zorgt voor een groot deel van de zeer uitgebreide en betaalbare wijnkaart die werd samengesteld met de medewerking van Philippe Tielemans van het Vlaamse Wijngilde. De wijn-training van de zaalmedewerkers is dan weer in handen van niemand minder dan de beste sommelier van België, Joery de Lille.
Vooraleer Midtown Grill de deuren kan openen, is het restaurant nog op zoek naar extra mensen om de keukenbrigade van Maarten Lanckzweirt en het service team van Maître d’Hôtel Alicia Van Hove te versterken. Daarvoor lanceert Marriott een opvallende rekruteringscampagne via Facebook. Kandidaten moeten een filmpje van zichzelf uploaden en daarin kenbaar maken waarom ze de meest geschikte kandidaat zouden zijn. Degene met de meeste likes en shares heeft alvast een streepje voor.