Nadat het een succesvolle overnamestrategie heeft aangenomen, waarbij in de afgelopen drie jaar zes bureaus hun krachten hebben gebundeld, rapporteert InSites Consulting een organische groei van 10% over de afgelopen 12 maanden, ondanks de wereldwijde COVID-19 pandemie. Terwijl in EMEA, APAC en de VS even sterke groeipercentages werden opgetekend, realiseerde het bedrijf een aanzienlijk hoger groeipercentage van 16% bij wereldwijde merken versus nationale merken.
“Onze kernaanpak, online insight communities gefaciliteerd via onze eigen technologie, het Square platform, is bijzonder effectief voor de groeiende behoefte van merken om dicht bij de consument te blijven nu de pandemie grote verschuivingen in consumentengedrag heeft veroorzaakt”, zegt Magali Geens, Hoofd van Groeimanagement bij InSites Consulting.
“Als consumentenexperts met een veelzijdige en volledig digitale research toolbox, zijn we in staat onze klanten bij te staan met een steeds beter begrip van de consument. Ons succes onder wereldwijde merken is gegroeid doordat we onze klantrelaties in alle hoeken van de wereld hebben verdiept.”
InSites Consulting is een next-generation insights bureau dat al sinds 1997 de grenzen van het marktonderzoek verlegt. Het is een pionier op het vlak van empowerment van merken om snellere en betere beslissingen te nemen op basis van consumenteninzichten.
InSites Consulting CEO Kristof De Wulf: “Consumentgerichtheid en relevante inzichten in consumenten zal en moet altijd centraal staan bij het bouwen van sterke merken. Wij geloven dat we een recept voor succes in handen hebben, en we zullen onophoudelijk en steeds meer investeren in onze geweldige mensen en ons krachtige technologiepakket, evenals in verdere overnames in belangrijke markten voor onze klanten wereldwijd.”
Met een team van meer dan 600 mensen op 6 continenten, werkzaam in 18 kantoren en 7 partnerhubs, maakt InSites Consulting consumentgerichte besluitvorming mogelijk voor meer dan een derde van ‘s werelds toonaangevende merken, zoals BBC World, Heineken, IKEA, L’Oréal, Mondelez, Philips, Volkswagen, Uber en Unilever. Na overnames in het Verenigd Koninkrijk (Join the Dots) en Azië (ABN Impact en Answer Global), en een strategisch partnerschap in Latijns-Amerika (Provokers), wil InSites Consulting de komende jaren verder uitbreiden via buy-and-build, waarbij de nadruk ligt op geografische expansie om hun consumer-centricity aanbod te versterken.