Het Gentse StoryMe bestat nog maar drie en een half jaar maar blijft zijn ongebreidelde groei voortzetten. Als specialist in videoanimaties die in één minuut complexe boodschappen uitleggen en met een specialisatie in videomarketing heeft het bedrijf al een behoorlijk indrukwekkend parcours afgelegd.
Oprichter Lorenzo Bown en CEO Jonathan Moerkens blijven hard aan de weg timmeren, niet alleen in België, maar ook internationaal. Tegelijk is het bedrijf, dat binnenkort zijn vijftigste medewerker aantrekt, ook een pionier van het “nieuwe werken”, waarin de focus ligt op een zo groot mogelijke autonomie voor de medewerkers. Dat vertaalt zich aan een zogenaamde “kick-ass HR-strategy”. Met Marie Dobbels (foto) is nu een “Employee Experience Manager” aangetrokken om die in goede banen te leiden.
Belangrijke ingrediënten van die “kick-ass HR-strategy” zijn “zelfstandige teams, uitgebreide feedbackmogelijkheden, teambuilding, flexibele uren, gezonde snacks en juices en persoonlijke coaches met een luisterend oor.
Marie Dobbels wil voortwerken op de HR-principes die bij StoryMe in werking zijn gezet door interimmanager Els De Geyter, een specialiste in agile coaching, die eind deze maand het boek “Wendbaar leiderschap” uitbrengt.