GENT – Hoewel momenteel alle evenementen stil liggen, kijkt uitzendkantoor MaisonRouge al verder naar events tijdens en na de verschillende exitfases. Ook nu blijven ze bezig: “We ondersteunen met personeel in sectoren waar extra personeel nodig is en we denken na over de uitdagingen in evenementen in de toekomst. Het is nog heel onduidelijk, wanneer wat exact terug toegelaten zal zijn, maar we willen voorbereid zijn eens het zover is”, zegt oprichter en zaakvoerder Olivier Saverys.
Daarom staat het Gentse bedrijf, dat studenten tewerkstelt op verschillende events en cateringopdrachten, nu al in contact met meerdere leveranciers voor veiligheidsmateriaal. “Er zullen zeker extra voorwaarden zijn omtrent social distancing en bescherming tijdens bijeenkomsten met een klein (en in de toekomst groter) publiek. We staan dan ook klaar om hier snel op te kunnen reageren, wanneer het zo ver is”, aldus Olivier Savareys. “Klanten zullen op die manier een zorg minder hebben wanneer ze personeel boeken bij MaisonRouge. Het is onze bedoeling om volledig te kunnen instaan voor de vereiste materialen voor ons eventpersoneel.”
Klaar om er terug in te vliegen
“Daarnaast zal het ook voor de crew aangenamer werken zijn als ze weten dat ze alle tools voorhanden hebben om zich te beschermen”, vervolgt de zaakvoerder. “Die crew, die nu grotendeels werkloos thuis zit, geeft nu al aan, klaar te staan om er terug in te vliegen. Dat is voor ons ook bemoedigend, want de impact op hen is ook zeer groot. Zij kunnen als jobstudent geen beroep doen op de steunmaatregelen van tijdelijke werkloosheid, hoewel sommigen wel afhankelijk zijn van die jobs om hun kosten te dekken. Gelukkig hebben we enkelen van hen wel tewerk kunnen stellen in andere sectoren.”
Persoonlijk social distance-proof bezoekje
De voorbije dagen bracht het MaisonRouge team een social distance-proof bezoekje aan heel wat crew en klanten. “Op die manier zagen we iedereen nog eens en houden we de vinger aan de pols. We hadden voor iedereen een kleine attentie mee en van op afstand werd kort even bijgepraat.” Om dat zo efficiënt mogelijk te doen, kon het bedrijf beroep doen op de start-up Dropon. Zij maakten met hun software de meest optimale routes in elke provincie. Zowel met de fiets als met de auto kon MaisonRouge daardoor zonder omwegen bij iedereen passeren.