Op donderdag 19 november aanstaande brengt Made in Kempen, de Kempense tegenganger van Made in Oost-Vlaanderen, ondernemers samen rond het thema innovatie. Na een succesvolle eerste editie strijkt Made in Kempen Live ditmaal neer in het Car Assistance Company Mercedes-Benz in Turnhout.
Mediahuis omvat verschillende digitale ondernemersplatformen die als ‘Made in’ regionaal georiënteerde ondernemingsverhalen brengen. Daaronder Made in Oost-Vlaanderen, maar ook Made in Kempen. Na Made in Antwerpen eerder dit jaar organiseert nu ook Made in Kempen een live congres om haar community, waaronder Kempense decision makers, bedrijfsleiders en kaderleden, samen te brengen. Uiteraard gaat het niet enkel maar om Kempense ondernemers. Ook ondernemers uit andere regio’s zijn beslist welkom.
Een en ander creëert niet enkel de unieke gelegenheid om bij te leren van collega-ondernemers maar ook om ervaringen uit te wisselen en duurzame connecties te leggen. Een walkingdinner geïnspireerd op de Kempense keuken maakt het plaatje compleet.
Luc Thys, directeur Marketing en R&D van Soudal, trekt het congres op gang met zijn case over innovatie als motor voor groei. Daarna licht Christ’l Joris, voorzitster van o.a. Agoria, Rode Kruis Vlaanderen en ETAP Verlichting, de bedrijfsstrategie toe van ETAP waar innovatie één van de belangrijkste pijlers is.
Vervolgens vertelt innovatiegoeroe Kurt Peys van het Innovatiecentrum hoe het financieel haalbaar is om te vernieuwen binnen KMO’s. Tom Aelbrecht, hoofd van het Janssen Campus Office van Janssen Pharmaceutica, sluit af met twee thema’s: open innovatie en duurzaamheid.
De presentatie ligt in handen van comedian Steven Gabriels, die onlangs ook het Made in Antwerpen Live evenement met een vleugje humor voorzag. Het programma kan je bekijken op www.madeinkempen.be/live. In het voorjaar van 2016 volgt ook een live-event van Made in Oost-Vlaanderen.